اهميت نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

اهميت نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني

۲۷ بازديد

 

همانطور كه مي دانيم، دوربين مداربسته داراي كاربردهاي متعددي در زندگي روزمره ي ما هستند و مي توانند بيشترين امنيت را در محيط پيرامون ما فراهم آورند و امكانات نظارتي و كنترلي خوب را نيز فراهم مي سازند. در چند سال اخير، نصب دوربين مداربسته به محبوبيت بسيار چشمگيري در ميان كاربران رسيده است و و در حال حاضر نيز در اغلب اماكن از جمله : محيط ها و معابر عمومي، خيابان ها، بزرگراه ها، مراكز آموزشي، مدارس، دانشگاه ها، ادارات، مراكز درماني و بيمارستان ها، پاركينگ ها، منازل و … مورد استفاده قرار مي گيرند تا امنيت بالايي در اين اماكن برقرار شود. نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني، يكي از دغدغه هاي اصلي كاربران است و عموما با اهداف امنيتي صورت مي گيرد و اهالي ساختمان معمولا اهداف و دغدغه هاي مشتركي در برقراري امنيت و كنترل محيط پيرامون ما دارند. در اين مقاله اهميت نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني را شرح خواهيم و اطلاعات جامعي را در اختيار كاربرن قرار خواهيم داد.


چرا نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني ضروري است ؟

به صورت كلي حفظ امنيت جاني و مالي، كنترل و نظارت محيط از دغدغه هاي اصلي ساكنان مجتمع هاي مسكوني است، بدين منظور نصب دوربين مدار بسته در ساختمان هاي مسكوني، ضرورت بيشتري پيدا مي كند. برندهاي متفاوتي در بازار نظارت تصويري ايجاد شده است كه هر يك داراي قابليت هاي متعدد و منحصر به فردي هستند. و در تكنولوژي هاي مختلفي ارائه شده اند و كاربران مي توانند متناسب با بودجه ي خود و امكانات مورد نظر، مدل و برند مناسبي را با راهنمايي يك نصاب معتبر و حرفه اي انتخاب نمايند.

همچنين بخوانيد:

انتخاب نوع سيستم مناسب براي نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني

همانطور كه مي دانيم، دوربين هاي مداربسته به دو دسته آنالوگ و تحت شبكه تقسيم مي شوند و از نظر قابليت ها، كاربردها، بستر كابل كشي، قيمت و … با هم متفاوت هستند. به صورت كلي دوربين هاي بستر آنالوگ به علت قيمت پايين، نصب و تنظيمات آساني كه دارند در اغلب پروژه هاي معمول، داراي محبوبيت بسياري هستند. بنابراين نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني از سيستم مداربسته آنالوگ رايج تر از سيستم تحت شبكه است. اما توجه داشته باشيد كه دوربين هاي تحت شبكه، به علت قابليت هايي كه در فرآيند ارائه ي تصاوير دارند در بسياري از پروژه هاي خاص و حساس مورد استفاده قرار مي گيرند اما مراحل نصب و تنظيمات پيچيده تري خواهند داشت.

 ds-2cd2t65g1-i8 دوربين مداربسته

انتخاب محل هاي مناسب نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني

محل نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني، متناسب با نياز كاربر و قابليت هاي مورد نظر او تعيين مي شود كه مي بايست بر مبناي اهميت نقاط، بهترين ارتفاع و زاويه نصب دوربين تعيين شود تا محيط به صورت كامل تحت پوشش قرار گيرد. به صورت كلي نقاطي خاص و معمولي در هنگام نصب دوربين مدار بسته در ساختمان هاي مسكوني وجود دارند كه عبارتند از :

  • درب ورودي ساختمان: مهم ترين قسمت در ساختمان هاي مسكوني، درب ورودي آن هاست كه به منظور كنترل ورود و خروج افراد ساكن يا غريبه اهميت زيادي دارد و در هنگام نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني، اهميت بيشتري پيدا مي كند.
همچنين بخوانيد:
  • پاركينگ ها : پاركينگ هاي مجتمع هاي مسكوني، از جمله نقاط مهمي هستند كه مي بايست به صورت مداوم مورد بررسي و نظارت قرار گيرند، از آنجا كه محوطه ي پاركينگ ها در ابعاد وسيعي هستند و كنترل مداوم و دقيق محيط توسط يك يا دو نگهبان سخت است، بنابراين بهتر است كه متناسب با طبقات پاركينگ و ارتفاع سقف، دوربين هاي مداربسته مناسبي نصب و ارائه گردد.

حياط: يكي از نقاط مهم نصب دوربين مدار بسته در ساختمان هاي مسكوني حياط است، در صورتي كه حياط پشت ساختمان قرار دارد و امكان ورود از محيط هاي مجاور به آن وجود دارد بايد با حداقل يك دوربين ( متناسب با ابعاد محيط) در آن محيط نصب گردد. در برخي از منازل، ديوار حياط كوتاه است و يا از فنس هايي براي جداسازي حياط از محيط بيرون استفاده شده است، بنابراين بهتر است كه از دوربين هايي با قابليت IVS ( عبور از خط و يا محدوده فرضي ) استفاده شود.

دوربين مداربسته تي وي تي

محوطه ي اطراف ساختمان : در صورتي كه اهالي ساختمان خودروهاي خود را رو به روي ساختمان پارك مي كنند نياز است يك يا دو دوربين براي پوشش محيط رو به روي ساختمان در نظر گرفته شود.

 

  • پشت بام: در صورتي كه پشت بام ساختمان از ساختمان هاي مجاور قابل دسترسي است نياز است حداقل يك دوربين براي ورودي پشت بام در نظر گرفته شود و يا دوربين هايي براي پوشش قسمت هاي حساس پشت بام در نظر گرفته شود.

 

  • راهرو ها و راه پله ها : يكي ديگر از نقاطي كه افراد تمايل دارند به پوشش آن دارند، راه پله ها و راهروها مي باشد كه مي بايست در هنگام نصب دوربين مداربسته در اين نقاط توجه كافي را داشت چرا كه اين اقدام ممكن است كه حريم خصوصي افراد را خدشه دار كند و موجب عدم رضايت ساكنين مي شود.
  • آسانسورها : آسانسورها، يكي از نقاط مهم در نصب دوربين مدار بسته در ساختمان هاي مسكوني مي باشند چرا كه آسانسورها از نقاط پر تردد و مهم در ساختمان ها هستند كه مي بايست به صورت كامل تحت پوشش قرار گيرند.
همچنين بخوانيد:

كلام آخر در خصوص اهميت نصب دوربين مدار بسته در ساختمان هاي مسكوني

همانطور كه در اين مقاله شرح داديم، نصب دوربين مداربسته در ساختمان هاي مسكوني بسيار حائز اهميت هستند و مي تواند امنيت بيشتري در اين اماكن را مهيا سازد و مي بايست در اين محيط اصول نصب به درستي انجام شود و دوربين هاي مناسبي نيز در نظر گرفته شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.