نصب (DVR) دي وي ار خودرو

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

نصب (DVR) دي وي ار خودرو

۱۱۵ بازديد


نصب (DVR) دي وي ار خودرو

 

 

 

 

 

نصب دوربين مداربسته در خودرو نياز به تجهيزات ذخيره ساز مستحكم با قابليت هاي منحصر به فرد دارد. چنين دستگاه هايي به صورت اختصاصي براي استفاده در خودرو طراحي مي شوند تا توانايي نظارتي حين حركت را نيز دارا باشند. كيفيت بالاي ضبط تصاوير با سرعت فريم بالا به همراه استفاده از قابليت هاي فشرده سازي H.264 به طور كامل در دي وي ار ها تعبيه مي شود .

 

 

 

 كاردبرد دي وي ار خودرو

 

 

دستگاه هاي ضبط هوشمند مورد استفاده در خودرو ها بايد قابليت هاي ضبط هوشمند، روش هاي سرچ، حالت هاي مختلف پلي بك را دارا باشند. همچنين اين دستگاه ها در حال حاضر با نام برند هاي مختلف و در مدل هاي 4، 8 و 16 كانال در بازار ايران نيز موجود است.

 

همانطور كه مشخص است تصاوير ارسال شده از دوربين هاي مداربسته در حجم متفاوتي به دستگاه دي وي ار ارسال مي شوند و در نتيجه اين دستگاه هاي ذخيره ساز بايد توانايي فشرده سازي اين اطلاعات با فرمت هاي استاندارد جهاني را داشته باشند.

 

 

اين دستگاه ها نيز همانند دوربين هاي خودرو به عنوان ابزار نظارتي خودرو مي باشند. چه هنگامي كه شما در خودرو هستيد چه در زمان هايي كه خودرويتان پارك است. ما عمده تفاوتي كه دي وي آر خودرو با دوربين هاي خودرو دارد اين است كه محدوديت هايي كه در دوربين هاي خودرو وجود دارد در DVR خودرو نيست.

 

 

 

 ويژگي هاي DVR خودرو

تمام مزيت هايي كه در دوربين هاي خودرو وجود دارد در دستگاه هاي DVR خودرو نيز وجود دارد. از جمله اينكه :

 

  1. داشتن مدركي دال بر مقصر نبودن در تصادف ها …
  2. جلوگيري از كلاه برداري شياداني كه سعي دارند با صحنه سازي تصادف از شما اخاذي كنند .
  3. مچ گيري از كساني كه در پاركينگ به خودرويتان آسيب ميزنند و روي بدنه خودرو خط مي اندازند …
  4. تحت نظر داشتن خودرو هنگامي كه آن را در اختيار كس ديگري قرار مي دهيد.
  5. و يا ثبت تصاوير به يادماندني و خاطره انگير در مسافرت ها و گردش ها

 

 

 

 

 

 

جاسازي DVR خودرو

 

 

مهمترين موضوع در هنگام استفاده و نصب دوربين هاي خودرو اين است كه دستگاه ذخيره ساز دي وي ار بايد در مكاني مخفي جاسازي شود به نوعي كه تنها مالك اتوموبيل از مكان دقيق آن آگاهي داشته باشد. نكته مهم در خصوص DVR ها و دوربين هاي نصب شده در خودرو اين است كه عموما دوربين هاي مورد استفاده در خودرو ها ظاهري ظريف و كوچك دارند تا بدون جلب توجه بتوان از داخل و بيرون خودرو تصوير برداري كرد. همچنين برخي از اين سيستم ها قابليت اتصال به اينترنت و واي فاي را هم دارند تا شما بتوانيد از راه دور و به شكل آنلاين تصاوير اين دوربين ها را مشاهده كنيد.

 

 

 

 نصب و راه اندازي دستگاه DVR

 

  • دستگاه DVR اتومبيل را نمي‌توان مستقيم روي بدنه خودرو نصب كرد. محفظه دي وي آر بايد از بدنه خودرو عايق بندي شده باشد. استفاده از پوشش يا باكس محافظ خارجي جهت جلوگيري از نفوذ آب و گرد و غبار ضروري است.

 

  • نصب افقي به توصيه كارخانه مجاز است.

 

  • به منظور آگاهي از نحوه عملكرد دستگاه و دريافت سيگنال مادون قرمز، دوربين ديد در شب (چراغ LED ) بر روي پنل جلويي دستگاه دي‌ وي‌ آر مي‌بايست به سمت بيرون نصب گردد.

 

 

 چند نكته در مورد نصب دستگاه دي وي ار اتومبيل

 

  • تفكيك دستگاه از بدنه خودرو جهت رفع تداخل نويز: اولين نكته اين است كه به عايق بندي دستگاه توجه كنيد. برق دستگاه دي وي ار را مستقيما از باتري خودرو تامين كنيد و دستگاه محافظ نوسان برق بين دستگاه دي وي ار و باتري نصب كنيد.

 

  • به قطبش سوئيچ كنترل برق توجه داشته باشيد. نحوه تست قطبش: سوئيچ كنترل را از برق بكشيد، سيمي از قطب منفي باتري بگيريد و آن را با دستگاه مولتي‌متر ديجيتال تست كنيد. يك سر سيم را به قلم سياه و قلم قرمز مولتي‌متر را به بدنه خودرو وصل كنيد. اگر مدار كار مي‌كند بدين معناست كه سوئيچ كنترل برق خودرو مثبت است و اگر مدار كار نكرد، سوئيچ كنترل منفي است.

 

 

  • درصورتي ‌كه سوئيچ كنترل خودرو منفي است، لازم است به مسئله عايق‌بندي بين دي‌ وي‌ آر (دوربين مدار بسته داخل ماشين) و لوازم جانبي رسيدگي كنيد.

 

  • موضوع عايق بندي دستگاه دي وي ار و لوازم جانبي آن در خودرو هايي كه با باتري 12 ولت كار مي كنند بسيار مهم است.

 

 

 

 

 

جي پي اس خودرو

 

جي پي اس (GPS) يا مكان يابي نيز قابليتي هست كه در برخي از DVR خودرو ها قرار گرفته كه در اين صورت مي توانيد از محل خودرو و مسيرهاي طي شده توسط خودرو آگاه شويد.

همچنين پورت خروجي تصوير نيز اين امكان را به شما خواهد داد كه در صورت تمايل تصاوير دوربين ها را در نمايشگر خودرو داشته باشيد.

 

 

 

رابط آنتن (GPS/WIFI/3G)

دستگاه‌هايي كه به عملكردهاي واي فاي، GPS و 3جي مجهز هستند يك آنتن به همراه محصول به مشتريان عرضه خواهد شد. در اينجا برخي نكات درخصوص نصب آنتن را مطرح مي‌كنيم:

  • براي اينكه آنتن خوب سيگنال دهد توصيه مي‌شود آن را بر روي سقف خودرو نصب كنيد.
  • براي حفظ سلامت كاربر توصيه مي‌شود از روكش محافظ اكسترنال استفاده كنيد.
  • امكان ندارد دو آنتن با هم تداخل پيدا كنند.
  • درصورتي‌ كه امكان نصب آنتن در بيرون از وسيله نقليه وجود ندارد (زيرا برخي شركت‌هاي اتوبوسراني يا راننده‌ها با سوراخ كردن سقف خودرو موافق نيستند. در اين شرايط آنتن بايد داخل خودرو نصب گردد و از سيگنال دهي خوب آن اطمينان حاصل شود.

 

 

 نحوه وصل كردن آنتن GPS

 

براي بهتر دريافت كردن سيگنال‌هاي ماهواره‌اي آنتن GPS بايد بر روي وسيله نقليه نصب گردد. درصورتي‌كه ايجاد سوراخ در سقف خودرو ممنوع شده است، در اين صورت لطفا كابل GPS را از بيرون وسيله نقليه بگيريد (كابل قابل رويت نباشد).

آنتن GPS خاصيت آهنربايي دارد و مي‌توان آن را به بدنه فلزي سقف خورد چسباند. آن را با چسب شيشه در جاي خود ثابت نگه داريد و سمت سياه رنگ آنتن مي‌بايست به سمت بالا باشد.

نحوه نصب آنتن 3G
اين آنتن را به شيشه يا روكش پلاستيكي خودرو وصل كنيد، اما نه به بدنه فلزي چراكه بر دريافت سيگنال ارتباطي تاثير مي‌گذارد.

 

 

 نحوه وصل كردن سيستم آلارم

 

سيستم آلارم (دكمه هشدار) يكي از عملكردهاي ورودي سنسور I/O دستگاه دي‌ وي‌ آر محسوب مي‌شود. اين عملكرد جهت برطرف كردن برخي مشكلات اضطراري مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي نمونه اگر تصادفي اتفاق بيفتد، راننده يا سرنشينان مي‌توانند با فشار دادن اين دكمه ويدئو آلارم را از طريق شبكه 3جي به سرور اصلي ارسال نمايند. استفاده از سيستم آلارم در اتوبوس بسيار مرسوم است. از 2 دكمه هشدار مختلف در اتوبوس استفاده مي‌شود. يكي براي راننده و ديگري براي مسافر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.