تفاوت طراحي وبسايت محلي با وبسايت هاي بين المللي

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

تفاوت طراحي وبسايت محلي با وبسايت هاي بين المللي

۶۹ بازديد

تفاوت طراحي وب‌سايت محلي و جهاني

 

امروزه گزينه­‌هاي مختلفي براي رساندن محصول يا خدمات به مشتريان وجود دارد، تجارت خشت و ملات، تحارت ۱۰۰% آنلاين و يا تركيبي از هردو مورد. به همين دليل، طراحي وب به آن اندازه كه ما فكر مي‌­كنيم ساده نيست. هرچند هميشه مواردي وجود دارد كه بايد در طراحي وب‌سايت رعايت شود، همانند طراحي ريسپانسيو يا واكنش‌گرا براي موبايل، استفاده از CTA ها يا فراخوان عمل‌­هاي صحيح و ساده، رابط كاربري ساده و استاندارد، طراحي مناسب و استفاده از پيام­‌هاي صحيح در سراسر سايت. در كنار اين‌­ها، شما بايد بدانيد سايت خود را براي مخاطب جهاني طراحي مي­‌كنيد يا مخاطب محلي، يا هردو؟

 

با هم نگاهي به تفاوت­‌هايي كه طراحي سايت براي مخاطبين مختلف بر اساس موقعيت مكاني آن­‌ها دارد مي­‌اندازيم.

طراحي وب محلي در برابر طراحي وب جهاني، چه نكاتي بايد بدانيد؟
در ادامه با ۴ قسمت از طراحي وب كه مي‌­تواند در وب‌سايت­‌هاي محلي و جهاني متفاوت باشد اشاره مي­‌كنيم. اين بار كه خواستيد يك پروژه طراحي وب جديد را در دست بگيريد، توجه به اينكه براي چه مخاطبي طراحي مي­‌كنيد، مي­‌تواند به شما كمك كند طراحي بهتري داشته باشيد.

1. وب هاستينگ 

در اين بخش خيلي به مشخصه‌­ها و جزييات وب هاستينگ نمي‌بپردازيم، اما بايد توجه داشت كه انتخاب شركت هاستيگ مناسب براي وب‌سايت، امري ضروري است. البته اين مسئله فقط به خاطر منابع سرور و ترافيك آن نيست بلكه فاصله نيز مطرح است.

اين‌طور تصور كنيد، يك وب‌سايت طراحي مي­‌كنيد كه ميزبان وب آن يك سرور در شهر دنور (Denver)، كلرادو است. اين وب‌سايت كلاه مي­‌فروشد. فروش كلاه يك تجارت محلي نيست و اين وب‌سايت مي‌­تواند مخاطباني از سراسر جهان داشته باشد. در اين ميان ممكن است به هر دليلي بيشتر مخاطبان و علاقه‌مندان به اين كلاه­‌ها در استراليا باشند؛ اما ارائه كننده خدمات هاستينگ اين وب‌سايت هيچ سروري در نزديكي استراليا ندارد و اختصاصاً در آمريكا قرار گرفته است. در اين صورت، ترافيك زيادي كه از سمت استراليا به روي اين وب‌سايت سرازير مي‌­شود، بر روي سرعت وب‌سايت تأثير مي‌گذارد.

چه بايد كرد؟ منتظر بمانيم به اين اميد كه علاقه‌مندان به خريد كلاه و بازديدكنندگان وب‌سايت، صبور باشند و منتظر بارگذاري طولاني وب‌سايت شوند؟ نه اين‌طور نيست. اگر مي­‌خواهيد مخاطب جهاني داشته باشيد بايد به اين نكات دقت كنيد:

  • * هاستينگ خود را از شركت‌هاي معتبر تهيه كنيد.
  • * براي خدمات وب هاستينگ خود پلني انتخاب كنيد كه بتواند ترافيك بالايي را پشتيباني كند.
  • * سايت خود را با يك CDN تجهيز كنيد.

2. رنگ‌بندي

انتخاب رنگ مناسب، يكي از اولين نكاتي است كه در طراحي وب بايد به آن توجه شود؛ اما آيا تا به حال به معناي رنگ­‌هايي كه انتخاب مي‌­كنيد فكر كرده‌ايد؟ و آيا از اين معنا براي جذب مخاطبان خود استفاده كرده‌ايد؟

براي مثال، رنگ قرمز را در نظر بگيريد. قرمز رنگ بسيار قدرتمندي است كه به‌خوبي در ذهن باقي مي­‌ماند.

 

وب سايت Target

 

اما رنگ قرمز ممكن است معاني غم‌انگيزي در ساير كشورها داشته باشد. در آفريقاي جنوبي و چين، رنگ قرمز براي عزاداري و مراسم خاك‌سپاري استفاده مي­شود؛ بنابراين اگر بيشتر مخاطبان شما از اين نقاط جهان هستند، انتخاب اين رنگ ممكن است ايده خوبي نباشد و آن تأثير مثبتي كه در ساير نقاط جهان دارد را در اين كشورها نداشته باشد.

برعكس، مي‌­توانيد به اين فكر كنيد كه رنگ چه نقشي در طراحي محلي شما دارد. اگر مي‌خواهيد مخاطبان محلي خود را جذب كنيد، مي­‌توانيد از رنگ‌­هاي تيم‌­هاي ورزشي محبوب آن منطقه استفاده كنيد. يا سايت خود را طوري طراحي كنيد كه مخاطب محلي با ديدن آن يك رويداد يا جاذبه‌­ي محبوب محلي را به ياد بياورد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحي سايت شركتي و  طراحي سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

3. تصاوير

همانند رنگ‌­ها، بايد مراقب پيام­‌هايي كه از طريق تصاوير روي وب‌سايت خود براي مخاطب ارسال مي‌­كنيد نيز باشد. براي مخاطب محلي، به‌جاي تصاوير سرد يا عكس­هاي تبليغاتي بهتر است از تصاوير قابل تشخيص و آشنا از پايگاه عملياتي و تيم خود استفاده كنيد.

 

استفاده از تصاوير كاركنان

 

به طور مثال ويديويي كه در صفحه اصلي سايت Phase۳ پخش مي­‌شود، تصويري از آنچه اين آژانس انجام مي‌­دهد را به بازديدكننده سايت، نشان مي‌­دهد. وقتي به پايين صفحه برويد، خواهيد ديد كه از تصاوير مختلفي براي معرفي دفتر كار اين شركت در نقاط مختلف استفاده شده است.

 

محتواي ويدئويي در وب سايت

 

همين كار ساده موجب مي ‌شود مخاطب محلي احساس ارتباط بيشتري با اين برند داشته باشد.

براي شركتي كه مخاطب جهاني دارد، استفاده از تصاوير تبليغاتي و عكس­‌هاي مختلف مناسب‌تر است، هرچند بهتر است نسبت به انتخاب رنگ‌­ها دقت بيشتري داشته باشيد (مثلاً گرادينت‌­ها امروزه زياد مورد استفاده قرار مي‌­گيرند).

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

4. نوشته­‌هاي تبليغاتي

اگر مخاطب جهاني داريد، نكات و قوانيني وجود دارد كه بايد براي نوشتن جملات روي وب‌سايتتان به آن‌­ها توجه كنيد.

  • * تا حد امكان از نوشته‌هاي تبليغاتي روي وب‌سايتتان كمتر استفاده كنيد
  • * نوشته­‌ها را به شكل محاوره‌اي يا با اصطلاحات تخصصي و خاص خودتان ننويسيد.
  • * از كلمات كليدي طولاني براي تمركز به روي خدمات و كالاهايتان استفاده كنيد.
  • * اگر چيزي به روي سايت مي­‌فروشيد، از گزينه­‌هاي ساده براي انتخاب كشور، مثل زبان استفاده كنيد.
  • * اگر فرم ارتباط با مشتري داريد، مسير پر كردن فرم را ساده طراحي كنيد، براي مثال از دراپ داون­‌هاي ساده براي انتخاب نام كشور، كد كشور يا گزينه­‌هاي مربوط به آدرس استفاده كنيد.
  • * اگر مشاركتي با ساير شركت­‌ها داشته­‌ايد يا در كنار آن­ها جوايزي كسب كرده‌­ايد براي اينكه نشان دهيد حضور جهاني داريد به آن­‌ها اشاره كنيد (مثلاً گواهي تأييد گوگل، همكاري با آمازون يا ساير شركت­‌هاي بزرگ جهان).

 

سايت Majux مربوط به شركتي است كه در فيلادلفيا واقع شده است؛ اما مخاطبان آن از سرتاسر جهان هستند. اين سايت مي­‌تواند نمونه خوبي براي استفاده از نوشته‌هاي تبليغاتي باشد:

 

نوشته هاي تبليغاتي

 

همان‌طور كه مي­‌بينيد، در نوشته‌­هاي روي سايت به «فيلادلفيا» اشاره نشده است، متاديتا نيز هيچ اشاره‌­اي به اين مسئله نمي‌­كند. حتي در شماره تماس نيز از عدد ۸۰۰ به‌جاي كد محلي استفاده شده است.

براي نوشتن جملات تبليغاتي براي مخاطب محلي بايد از اين نكات پيروي كنيد:

  • * از نوشته­‌هاي طولاني­‌تر و شخصي‌­تري استفاده كنيد.
  • * از جملات محاوره‌­اي كه مخاطب محلي آن را متوجه مي‌­شود استفاده كنيد.
  • * هنگام انتخاب كلمات كليدي، علاوه بر محصول به موقعيت مكاني خود نيز اشاره كنيد.
  • * در نوشته‌­ها به شهر يا محلي كه قرار گرفته‌ايد اشاره كنيد.
  • * اگر علاوه بر فروش آنلاين، يك فروشگاه داريد هر دو را در جملات تبليغاتي به كار بگيريد. مشتريان خود را ترغيب كنيد تا از سايت براي بررسي قيمت­‌ها استفاده كنند، سفارش را به‌صورت آنلاين بگذارند يا به فروشگاه بروند و محصول مورد نظرشان را تهيه كنند.
  • * به مشاركت‌­ها، جوايز و همكاري­‌هايي كه با شركت­هاي داخلي و محلي شناخته شده داشته­‌ايد اشاره كنيد.

 

سايت Small Talk Media يك آژانس رسانه‌­اي در فيلادلفيا است:

 

سئوي محلي

 

همان‌طور كه از نوشته بزرگ و چشم‌گير صفحه اصلي اين وب‌سايت مشخص است، موقعيت مكاني اين شركت در فيلادلفيا قرار دارد.

 

مشتريان وب سايت هاي محلي

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبليغات ميان متني

درب شيشه اي  يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند  را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيدتيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. در شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد. 

تبليغات ميان متني

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.