رنگ وب سايت و جادوي موثر آن بر كاربران

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

رنگ وب سايت و جادوي موثر آن بر كاربران

۷۳ بازديد

رنگ وب سايت تاثير بسيار زيادي در جذب مخاطب و ماندگاري وي در وبسايت شما دارد . در زمان انتخاب رنگ براي وبسايت بايد آيتم هاي مهمي مثل توجه به فرهنگ مخاطبان هدف، جذابيت رنگ بندي و تاثير مثبت و يا منفي ناشي از انتخاب رنگ مناسب، مورد توجه قرار گيرد.اگر شما نمدانيد چه رنگي براي وب سايتتان مناسب است، خواندن اين مقاله را از دست ندهيد .

 

انتخاب يك طرح رنگ بندي مناسب براي وب سايت شما ممكن است كار سختي به نظر برسد. به خصوص اگر شما در مورد قابليت هاي هماهنگي خود اطمينان نداريد و يا احساس مي كنيد يك طراح ماهر نيستيد.
فكركنيد كه مشتري شما كمي كوررنگي دارد ، حال بايد چه كار كنيد؟
چه رنگي را براي وب سايت خود و براي آرم و لوگو استفاده كنيد؟
آيا مي دانيد كه چگونه بايد رنگ هاي تكميلي را با هم تركيب كنيد؟
براي كدام بخش از وب سايت بايد از چه رنگ هايي استفاده كنيد؟

سعي كنيد از تركيب هاي مناسب در رنگ بندي وب سايت استفاده كنيد. اگر از برخي رنگ ها در طراحي وب سايت خود اجتناب كنيد ممكن است سايت زيبا به نظر نيايد و نا اميد كننده باشد همچنين اگر از برخي رنگ ها نيز بيش از حد استفاده كنيد باز هم ظاهر وب سايت نا اميد كننده و غير جذاب باشد كه هر دو مي تواند باعث شود كه مشتريان شما فرار كنند.

علاوه بر انتخاب قالب مناسب شما بايد بتوانيد كه رنگ بندي مناسب را نيز در طراحي سايت خود داشته باشيد. يادگيري نحوه انتخاب رنگ مناسب در وب سايت ، يكي از مهمترين چالش هايي است كه هر صاحب وب سايتي مي تواند داشته باشد. به خصوص اگر كسي صلاحيت انتخاب رنگ هاي مناسب را نداشته باشد.

زماني كه مي خواهيد سايتي جذاب طراحي كنيد ، استفاده از رنگ ها مي تواند تاثير به سزايي در آن داشته باشد. بنابراين ما در اينجا به صورت قدم به قدم شما را راهنمايي مي كنيم:
1. رنگ مناسب براي وب سايت و نام تجاري خود استفاده كنيد.
2. تركيب رنگ هاي مكمل را براي ايجا د رنگ هاي كامل در وب سايت خود استفاده كنيد.
3. يك رنگ پس زمينه مناسب براي وب سايت خود انتخاب كنيد.
4. استفاده از رنگ هاي مناسب در مكان هاي صحيح در وب سايت خود.

چگونه رنگ ها مي توانند وب سايت شما و هويت نام تجاري شما را بهبود ببخشند؟
براي مثال، زماني كه مي خواهيد به كوكاكولا فكر كنيد اولين چيزي كه به نظرتان مي رسد چيست؟خوب ممكن است يك قوطي نوشابه پر از يخ به نظرتان برسد. سپس يك تصوير از نماد قرمز كوكاكولا به نظرتان بيايد. هر شخصي كه به كوكاكولا فكر كند، ممكن است رنگ قرمز به نظر او بيايد.آيا شما فكر مي كنيد، كوكاكولا به صورت تصادفي رنگ قرمز را براي نام تجاري خود انتخاب كرده است؟

رنگ قرمز دو هدف حياتي دارد:
- رنگ قرمز رنگ آتشي است و باعث مي شود كه از رقباي خود در قفسه هاي فروشگاه متمايز شود.
- هر رنگي داراي احساسات مختلفي است كه به آنها وابسته هستند. هنگامي كه مردم رنگ قرمز را مي بينند، پاسخ هاي احساسي مانند هيجان، جسارت، عشق و شور را در ذهن آنها به وجود مي آورد. اين دقيقا همان احساسي است كه كوكاكولا مي خواهد در شما به وجود بيايد.

زماني كه شما رنگي را براي وب سايت خود و يا براي نام تجاري خود انتخاب مي كنيد، تاثير آن بر ذهن مشتري خيلي بيشتر از آن چيزي است كه شما فكر مي كنيد. رنگ ها مي توانند باعث شوند كه نام تجاري شما در ذهن مشتري بماند و يا آن را فراموش كند.

سه مرحله استفاده از رنگ ها به شيوه صحيح در وب سايت شما

در هنگام طراحي وب سايت شما سه رنگ اصلي وجود دارد:
1. انتخاب رنگ غالب به عنوان رنگ نام تجاري شما
2. انتخاب يك يا دو رنگ ديگر براي ايجاد طرح رنگي براي وب سايت شما
3 انتخاب يك رنگ پس زمينه براي تكميل طراحي شما

انتخاب رنگ غالب وب سايت
رنگ غالب، رنگ اصلي وب سايت و نام تجاري شما است مانند رنگ قرمز براي كوكاكولا. اين رنگ باعث مي شود كه هنگامي كه مردم به وب سايت شما مي آيند احساس خاصي نسبت به آن رنگ داشته باشند. زماني كه براي اولين بار كسي به وب سايت شما مي آيد اولين چيزي كه مي بيند رنگ غالب وب سايت شما است. اگر لوگو داريد ، مطمئن شويد كه رنگ غالب وب سايت شما همان رنگ لوگوي شما باشد. اگر در مورد لوگو خود مطمئن نيستيد و يا لوگو نداريد ابتدا يك لوگو بسازيد.

معني رنگ ها : نحوه انتخاب رنگ مناسب براي وب سايت شما
شركت هاي بزرگ رنگ نام تجاري خود را به صورت تصادفي انتخاب نمي كنند. اين استراتژي به عنوان بخشي از طرح هاي بازاريابي مورد استفاده قرار مي گيرد. از رنگ غالب خود در تعداد محدودي از مكان هايي كه مي خواهيد مورد توجه بازديدكنندگانتان باشد، استفاده كنيد . يا از رنگ هاي غالب براي دكمه هاي خاص مانند شماره تماس ، فرم تماس، ثبت نام و غيره.اساسا، رنگ غالب شما بايد در برجسته ترين جايي كه مشتريان مي بينند، قرار بگيرد.

رنگ تكميلي خود را انتخاب كنيد
اينكه فقط در كل وب سايت شما از يك رنگ استفاده كنيد بسيار خسته كننده است. براي طراحي جالب ، شما نياز به رنگ هاي مكمل داريد. زماني كه شما رنگ هاي غالب خود را انتخاب مي كنيد بهتر است كه رنگ هاي مكمل خود را نيز با توجه به رنگ غالب انتخاب كنيد. حال كه رنگ هاي مكمل خود را داريد مي توانيد از آنها در برجسته كردن اطلاعات ثانويه در صفحات وب سايت خود استفاده كنيد. به عنوان مثال آنها ممكن است زير نويس، دكمه هاي ثانويه، جعبه اطلاعات و غيره باشند.

رنگ پس زمينه وب سايت خود را انتخاب كنيد
آيا تا به حال تجربه نقاشي كردن يك خانه را داريد؟ اگر داريد ، مي دانيد كه براي ديوارها بايد رنگ پيدا كرد. رنگ ديوارها بايد به اندازه كافي تسكين دهنده باشد تا به شما احساس آرامش دهد، در عين حال نمي خواهيد كه رنگ خيلي خسته كننده باشد. انتخاب يك رنگ پس زمينه بسيار شبيه به انتخاب رنگ براي ديوارها است. به عنوان مثال براي يك مغازه خرده فروشي پوشاك، مي خواهيد از رنگ هاي تند استفاده كنيد كه توجه مشتريان را بيشتر جلب كند. شما مي خواهيد رنگ قفسه ها را طوري تنظيم كنيد كه با قفسه ها جوري ست باشد كه مشتريان بلافاصله پس از اينكه وارد مغازه شدند ، توجه شان به قفسه ها جلب شود. در مقابل، شايد شما خانه اي در محلي خلوت داشته باشيد كه دوست داشته باشيد تعطيلات به آنجا برويد و در آن استراحت كنيد و در آنجا آرامش داشته باشيد. شما مي خواهيد از رنگ هايي استفاده كنيد كه آرام و آرامش بخش باشد. بنابراين از تركيب رنگ هاي ملايم و آرام استفاده مي كنيد.

رنگ پس زمينه وب سايت شما ، به آنچه كه بازديدكنندگان شما بر روي آن تمركز مي كنند بستگي دارد.

وب سايت هاي اطلاعاتي و وب سايت هاي تجارت الكترونيك

آيا تا به حال متوجه شده ايد كه بيشتر وب سايت هاي اطلاعات و يا وب سايت هاي تجارت الكترونيك معمولا از رنگ هاي سفيد يا رنگ هاي پس زمينه استفاده مي كنند؟ اين كار به اين دليل است كه هدف اين نوع وب سايت ها تبليغ ايده و يا محصول است.

مهمتر از طراحي وب تمركز بر روي محتوا و محصولات است. رنگ پس زمينه تنها براي كمك كردن به اينكه محتواي شما بهتر ديده شود. بهترين طرح رنگي براي استفاده در وب سايت هاي اطلاعاتي و تجارت الكترونيك يك زمينه سفيد و يا روشن است كه داراي رنگ هاي پر رنگ و يا مكمل باشد.

وب سايت هاي شركتي / تجاري
وب سايت هاي تجاري معمولا دو هدف دارد: ارتقاء برند و يا ارتقاء خدمات آن. بسته به اينكه هدف شما چه باشد تركيب رنگ بندي متفاوت خواهد بود.

ارتقاء برند
زماني كه مي خواهيد يك هويت قوي براي نام تجاري ايجاد كنيد، بايد از رنگ هاي غالب براي نام تجاري و يا پس زمينه خود استفاده كنيد (مانند مثالي كه براي كوكاكولا زديم) . هنگامي كه از تنوع رنگ هاي براي رنگ قالب وب سايت و يا نام تجاري خود استفاده مي كنيم، مي توانيد با اين كار نام تجاري خود را در ذهن مشتريانتان به ياد ماندني تر كنيد.

ارتقاء خدمات
اگر مي خواهيد براي خدمات خود به عنواني ارزشي براي كسب و كار خود استفاده كنيد، استفاده از رنگ هاي روشن و يا رنگ هاي ملايم براي پس زمينه پيشنهاد مي شود.

درست مانند محتواي وب سايت هاي تجارت الكترونيك، شما نمي خواهيد كه رنگ پس زمينه كه انتخاب مي كنيد، دور از محتواي شما باشد . بنابراين رنگ پس زمينه بايد بتواند با محتوا ارتباط برقرار كند. با انتخاب يك پس زمينه خنثي يا سفيد، محتواي شما به طور طبيعي جلب توجه بيشتري خواهد كرد.

وب سايت هاي شيك و خلاق بيشتر جذاب هستند
براي وب سايت هاي مورد استفاده در مد، طراحي، رستوران، زيبايي و صنايع ، بيشتر اينجور وب سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرند. واقعا هيچ قاعده اي در مورد اينكه از چه تصاويري استفاده مي كنيد وجود ندارد. شما مي توانيد نوار منو مشكي را براي نمايش استفاده كنيد. يا مي توانيد از تمام رنگ هاي رنگين كمان براي ايجاد تصاوير الهام بخش براي پس زمينه استفاده كنيد.هنگامي كه شك داريد از رنگ سفيد يا خاكستري براي رنگ پس زمينه استفاده كنيد. در حالي كه اين رنگ ها ممكن است رنگ هاي الهام بخش باشند و محتواي شما خواهد درخشيد.

نتيجه گيري
انتخاب رنگ مناسب براي وب سايت شما نبايد از روي احساس و يا بر اساس رنگ دلخواه شما باشد. يك طراح وب سايت خوب، هميشه بايد اول مخاطبان خود را مد نظر قرار دهد. رنگ و طراحي را انتخاب كنيد كه براي مخاطبان شما جذابيت داشته باشد. بنابراين با اين كار شما مي توانيد از مخاطبان خود پيشي بگيريد.انتخاب رنگ هاي طرح بندي نبايد تصادفي باشد. در عوض بايد بر اساس مجموعه اي از فعاليت هاي سازمان دهي شده باشد تا بتواند شما را به اهداف خود برساند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.