5 نكته مهم در بازاريابي

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

5 نكته مهم در بازاريابي

۳۸ بازديد

 

هر چه تصوير بهتري از خودتان در اذهان عمومي به وجود آورده باشيد احتمال ثروت و سود بيشترتان خيلي بيشتر مي شود. از نظر مشتري تفاوت شما و رقيب تان دقيقا در چيست؟ اين پرسش اساسي ترين دغدغه هر مشتري است و پاسخش همان نقطه تمايز شما از رقباي تان است.

 

حضور برنامه ريزي شده و به جاي رسانه هاي اجتماعي باعث مي شود خدمات رساني هاي تان به ثمر بنشينند و به شما اين اجازه را مي دهد كه با مشتري هايتان در ارتباط مستقيم باشيد و تجارت تان را واقعا آنطور كه بايد و شايد جهاني كنيد. در ادامه پنج نكته كليدي را مي خوانيد كه در اين جهاني شدن بسيار مثمر ثمر خواهند بود.

1- در دسترس باشيد

بايد وقتي مشتري به شما نياز دارد، آنقدر شما را در دسترس ببيند كه هر لحظه از شما كمك بخواهد. در دنياي پويا و وابسته به اينترنت امروزي، بايد آنقدر به مشتري نزديك باشيد كه به راحتي بتوانند اطلاعات لازم را از شما بگيرند. كمك بخواهند يا تجربيات شان را در فضاي حقيقي و مجازي به اشتراك بگذارند. فقط روزي چند دقيقه زمان بگذاريد و رسانه هاي اينترنتي را به دقت بررسي كنيد يا كسي را براي اين كار استخدام كنيد و ببينيد كه پس از چند روز اطلاعات بسيار مفيدي درباره خواسته هاي مشتريان قديمي و احتمالي تان به دست خواهيد آورد.

article_image_one_442.jpg

2- سريع و دقيق پاسخ دهيد

امروز ديگر به لطف اينترنت و تكنولوژي هاي پيشرفته همه چيز فوري انجام مي شود. مشتري ها هم به فراخور همين شرايط دنبال عكس العمل هاي سريع هستند. حالا اين پاسخ سريع چه زماني ارزشمند است؟ وقتي پرسش مشتري را كامل و دقيق فهميده و تمام جوانب و نيازها را به دقت سنجيده باشيد. سال ها زمان گذاشته ايد تا خم و چم بازار و فضاي رقابت دست تان بيايد، حالا وقت آن رسيده كه مشتري تان را درك كنيد و سعي كنيد زبان شان را بفهميد.

3- اهداف شان را بشناسيد و كمك شان كنيد با درايت تصميم گيري كنند

رسانه هاي اجتماعي اين فرصت را براي شما فراهم مي كنند مستقيم با مشتري هايتان در ارتباط باشيد و نظرات و انتقادات شان را درباره كالا و خدمت تان بشنويد. در اين بازاريابي نزديك و مشورتي انگار داريد غيرمستقيم به مشتري هايتان مي فهمانيد كه «ما به حرف تان گوش مي دهيم و دنبال پايه گذاري روابط طولاني مدت با شما مشتري هاي عزيزمان هستيم.» وقتي واقعا نيازهاي مشتري تان را بفهميد مي توانيد با اقدامات هوشمندانه، خلاقانه و دلسوزانه كاري كنيد احساس راحتي كنند. حس كنند دوست شان داريد و مهم هستند.

4- با مشتري هايتان تعامل داشته باشيد تا ارزش تان حفظ شود

فراموش نكنيد كه بازاريابي فقط درباره كالا و خدمات ارائه شده نيست. در واقع طرف ديگر اين علم، مشتري است و شما در اين كار به نوعي با آنها شريك هستيد. اين روزها تجارت هاي موفق بسيار بيشتر از گذشته تعاملي و مشاركتي شده اند. روش درست معرفي كالا اين است كه آن را مطابق سليقه مشتري توليد و ارائه كنيد، مطمئن باشيد راه هاي ديگر هيچ كدام جواب نمي دهند و اين روش جز با تعامل به نتيجه نمي رسد.

5- قضيه را كمي هم شخصي كنيد

احتمالا روزهاي اول شروع كارتان را خوب به ياد داريد. چهره اولين مشتري واقعي هرگز از خاطر آدم نمي رود. حالا به اين موضوع فكر كنيد؛ آيا مشتري هاي فعلي تان هم به همان اندازه به يادماندني هستند يا خير؟ روابط شخصي تر به نوعي بر روابط روزمره ديگر برتري خاصي دارند. يك راهبرد بازاريابي موثر با كمك رسانه هاي اجتماعي به شما اين اجازه را مي دهد كه با مشتري هايتان روابط صميمانه تري داشته باشيد. اين روابط به آنها حس مهم بودن و به شما آگاهي بيشتري از خواسته هايشان مي دهد. در آن شرايط در موقعيتي قرار مي گيريد كه مي توانيد سوال هايتان را از آنها بپرسيد. اطلاعات مهم جمع كنيد و بيش از پيش شريك انتقادات شان باشيد. كمي هم چاشني دلربايي مخصوص به خودتان را به نوشته هايتان اضافه كنيد تا مشتري هايتان تبديل شوند به طرفدارهاي پر و پا قرص خودتان و شركت تان!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.