موفقيت در بازاريابي

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

موفقيت در بازاريابي

۳۸ بازديد

 

چگونه مي توان يك بازارياب موفق بود؟ بديهي است اساسي ترين موضوع، آموزش و درك دقيق اصول و مفاهيم بازاريابي است.اما آموختن دانش پايه بازاريابي، فقط آغاز راه است و بازاريابان امروزي بايد بيشتر مسلط باشند. همه ما به خوبي از اهميت بازاريابي آگاهي داريم، چرا كه بازاريابي فرآيندي حياتي است كه در فضاي در حال تغيير مستمر اقتصادي، كمك شاياني به صاحبان كسب و كار مي كند.

 

در اين نوشتار برخي از راهكارهاي مهمي كه مي تواند شما را به يك بازارياب موفق و موثر تبديل كند، معرفي مي شود:

1- مهارت هاي عمومي كسب و كار:

يك بازارياب از جمله افرادي است كه براي كسب موفقيت نياز به تسط كامل بر مهارت هاي عمومي كسب و كار دارد. برخي از مهم ترين اين مهارت ها عبارت است از:

  • ارتباطات: منظور از اين مهارت برقراري ارتباطات نوشتاري، گفتاري و شنيدن موثر است. يك بازارياب موفق در ارتباطات بدون نقص است.

  • كارتيمي: به عنوان يك بازارياب بايد بتوانيد اثبات كنيد بازيكن خوبي در تيم بازاريابي هستيد، علاوه بر آن توانايي مديريت و تفويض كار به ديگران را نيز داريد. مهارت كار تيمي موجب بهبود روابط كاري مثبت در بين اعضاي تيم بازاريابي مي شود.

  • مذاكره و متقاعدسازي: يك بازارياب موفق به مهارت هاي مذاكره به خوبي مسلط است و توانايي لازم را براي متقاعد سازي مناسب دارد.

  • حل مساله: شما هميشه نياز به توانايي حل مساله با روشي منطقي و تحليلي براي حل و فصل مسائل كاري در بازاريابي داريد.

  • رهبري: اين احتمال وجود دارد كه پست مديريتي نداشته باشيد اما بايد از مهارت هاي رهبري براي ايجاد انگيزه و روحيه در ديگر همكاران برخوردار باشيد.

 

article_image_one_288.jpg

2- درك تاثير بازاريابي:

يك بازارياب بايد به خوبي آگاه باشد كه تصميمات وي به طور مستقيم يا غير مستقيم بر تمامي واحدهاي شركت و حتي ديگر ذينفعان تاثير مي گذارد. يك بازارياب موفق بايد بداند تصميمات بازاريابي در انزوا و در پشت درهاي بسته گرفته نمي شود و تصميم گيري نادرست در تيم بازاريابي مي تواند به بروز مشكلات جدي براي شركت منجر شود. براي مثال تصميم گيري براي فروش ويژه يك محصول كه در آن قيمت به طور قابل توجهي كاهش مي يابد، مي تواند نمايندگان فروش را در صورتي كه به درستي از اين تصميم مطلع نشده باشند دچار مشكلاتي جدي كند.

3- درك تكنولوژي:

بازاريابان امروزي بايد از دو جهت درك قوي از تكنولوژي داشته باشند.

  • اول اينكه بازاريابان بايد در استفاده از تكنولوژي به عنوان بخشي از فعاليت هاي روزانه خود كاملا مهارت داشته باشند. آنها نه تنها بايد توانايي هاي عمومي استفاده از كامپيوتر و نرم افزارهايي مانند اكسل و پاورپوينت داشته باشند، بلكه نياز است تا اطلاعات خود را براي افزايش كارآيي و اثربخشي در بازاريابي مانند استفاده از تلفن هاي هوشمند پيشرفته و برنامه هاي كاربردي مرتبط به خوبي كامل كنند.

  • دوم آنكه بازاريابان بايد درك صحيحي از تاثير شبكه هاي اجتماعي و برنامه هاي ارتباطي بر بازار داشته باشند. رشد سريع رسانه هاي اجتماعي مي تواند به طور مستقيم بر استراتژي هاي بازاريابي موثر واقع شود.

4- نياز به چشم اندازهاي جهاني:

اينترنت موجب شده است كه هر كسب وكاري بتواند تا در مقياس جهاني فعاليت كند؛ اما تنها با ايجاد و راه اندازي يك وب سايت نمي توان موفقيت كسب و كار را تضمين كرد. بازاريابان بايد با درك تفاوت هاي بازارهاي جهاني و محلي برنامه ريزي مناسبي براي بازاريابي انجام دهند.

5- جست وجوگر اطلاعات:

بازاريابي يك فعاليت كاملا پويا است. تغييرات در آن به طور مستمر و اغلب به سرعت رخ مي دهد. بنابراين بازاريابان بايد هميشه و از طريق كانال هاي ارتباطي متنوع خود را در معرض اطلاعات به روز نگاه دارند. همواره تلاش كنيد تا پيش بيني هاي مربوط به كسب و كار خود را تا 12 ماه آينده مطالعه و رصد كنيد. به اين ترتيب آنها خواهند توانست علاوه بر حفظ و نگهداري مشتريان فعلي خود، مشتريان جديد خود را پيدا كنند.

6- نوآوري:

به طور كلي ما انسان ها خيلي زود به شرايط انجام كار عادت مي كنيم و به آن وابسته مي شويم؛ ولي اين رفتار مانند حكم اخراج براي يك بازارياب است! سعي كنيد تاكتيك ها و روش هاي بازاريابي خود را نسبت به سال گذشته(يا حتي ماه گذشته) براساس شرايط تغيير دهيد. نوآوري شرط اصلي بقا در بازاريابي است.

7- استفاده از داده هاي بزرگ:

مديريت و تجزيه و تحليل داده هاي بزرگ اقدامي استراتژيك در بازاريابي است. يكي از ابزارهاي موثر در سال 2015 مطابق با بررسي موسسه Bain & Company ، ابزار داده هاي بزرگ است.

8- تمايل به تجربيات جديد:

يكي از مهم ترين اقدامات براي تبديل شدن به يك بازارياب موفق ميل شديد به كسب تجارب جديد است. سعي كنيد در هر گام بازاريابي ريسك پذير باشيد و تجربه اي نو كسب كنيد.
به خاطر داشته باشيد موفقيت در شغل بازاريابي يك سفر است كه هر روز بايد براي آن قدم هاي تازه برداريد.

تبليغات ميان متني 

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت شركتي 

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت  فروشگاهي

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت تهران

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت ارزان

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت حرفه اي

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت كرج

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت شيراز

بيشتر بخوانيد: طراحي سايت اصفهان


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.