امروزه توجه مخاطبان به شبكههاي اجتماعي در حال افزايش است و بازاريابي از طريق اين شبكهها روزانه آسانتر ميشود. به اين دليل كه اين شبكههاي اجتماعي بسيار بيشتر از ايميل براي مخاطبان داراي جذابيت ميباشند. در اين مقاله ما در مورد بازاريابي در اينستاگرام صحبت ميكنيم.
اگر بتوانيم ترفندهاي درست استفاده از اينستاگرام را بدانيم به آساني ميتوانيم برندمان را معرفي و بعد اين محصولات را بفروشيم. حتي افرادي كه سايت ندارند ميتوانند از اينستاگرام به عنوان ابزاري قدرتمند و نيز رايگان استفاده نمايند. حتي افرادي كه داراي سايت هستند بازديدكنندگان را به سمت رسانههاي اجتماعي هدايت ميكنند. پس از آنكه بازديد كننده فالور ايسنستاگرام شد، ميتوان پستهاي بازاريابي را براي او ارسال كنيم.
ايجاد پروفايل در اينستاگرام
آدرس سايت خود را در اينستاگرام وارد كنيد: در پروفايل اينستاگرام خود ميتوانيد در صورت داشتن سايت يا وبلاگ آن را وارد كنيد. پروفايل كاربري تنها بخشي از اينستاگرام است كه شما مي توانيد در آن لينك قرار دهيد و افراد را ترغيب كنيد كه به سايت شما مراجعه نمايند.
براي اينستاگرام خود ترافيك ايجاد كنيد
آدرس اينستاگرام خود را در ديگر شبكههاي اجتماعي منتشر كنيد و از داخل سايت خود به اينستاگرام لينك دهيد. افراد را تشويق نماييد تا اينستاگرام شما را دنبال كنند و در ايميل هايي كه ارسال ميكنيد اينستاگرام خود را به آنها معرفي نماييد. در شروع كار سعي كنيد فالوور ديگران باشيد و نيز افرادي را دنبال كنيد كه به كار و تجارت شما نزديك باشند. مثلا اگر پوشاكي را ميخواهيد بفروشيد سعي كنيد افرادي را فالو كنيد كه دنبال چنين محصولي هستند تا منجر به فالو مجدد شما شود. يكي از ضروريترين پستهايي كه ميتوانيد در اينستاگرام منتشر كنيد تصاوير يا ويدئوهاي جذاب از كالا و يا خدمات خود ميباشد. اين ويدئوها به دليل حجم كم تأثير زيادي ميگذارند. همچنين گذاشتن پست از مشترياني كه كالاي شما را خريداري كردند ميتواند باعث اعتماد افراد بازديدكننده باشد. ميتوانيد در زمان انتشار تصاوير دوستان خود را تگ (درج نام كاربري دوستان در هنگام انتشار تصوير) كنيد؛ با اينكار عكس در صفحه آنها منتشر و مورد توجه فالور آنها نيز قرار ميگيرد. البته اينكار هوشمندانه و با رعايت تعادل بايد انجام گيرد تا به عنوان اسپم شناخته نشويد.
توضيحات مناسب در رسانه هاي اجتماعي خود داشته باشيد
براي پستهايي كه در مورد كالا يا خدمات خود در صفحات اينستاگرام منتشر ميكنيد توضيح مختصري بگذاريد؛ به عنوان مثال مثلا اگر پوشاكي را تبليغ براي فروش ميكنيد توضيح مختصري در مورد سايز، جنس و نحوه ارسال بگذاريد. همچنين ميتوانيد تصاويري را از افراد در حال انجام كار در شركت و يا ليستي از مرسولههاي پستي براي حس صميميت و اعتماد مشتري ايجاد كنيد.
از هشتگ ها استفاده كنيد
در هنگام گذاشتن توضيحات براي محصول يا خدمات از هشتك # استفاده كنيد و اين هشتك را در كلمات كليدي محصول يا برند خود قرار دهيد زيرا يكي از قابليتهاي اينستاگرام جستجو بر اساس هشتك ميباشد. ارتباط با كاربران يكي از اصلهاي مهم در كسب و كارهاي اينترنتي نيز ميباشد. بنابراين حتما كامنتهاي كاربران اعم از پيشنهاد و حتي انتقاد را با بطور دوستانه پاسخ دهيد.
بروز رساني پستهاي خود را به طور منظم، پيوسته و در ساعاتي خاص انجام دهيد و زمانبندي درست آن را ميتوان از بازخورد كاربران صفحه خود به دست آوريد. ميتوانيد از مناسبتها و روزهاي خاص كه متناسب فعاليت شما ميباشد براي توليد محتوا و يا پست گذاري استفاده كنيد؛ مثلا ميتوانيد تخفيفات، امتيازات و يا جشنوارههايي براي اعياد و يا مناسبتها در نظر بگيريد. حتي ميتوانيد در بستههاي فروش و يا خدمات خود آدرس صفحه اينستاگرام خود را بگذاريد و از مشتريان بخواهيد كه براي اطلاعات از تخفيفات و موارد ديگر اينستاگرم شما را دنبال كنند. بنابراين يادتان باشد كه چون با هدف درآمدزايي در حال فعاليت هستيد بايد حضور و ارتباط خوبي با كاربران داشته باشيد.
اما نكات مهمي كه براي كسب درامد از اينستاگرام بايد توجه كنيد اين است كه هيچگاه از خريد لايك و فالور استفاده نكنيد زيرا خريد و فروش لايك و فالور از طريق جذب ربات يا كاربران غير ايراني است كه در صورت پي به جعلي بودن لايك و فالور، اينستاگرام كاربري شما را مسدود ميكند. حتي استفاده از نرمافزارها براي افزايش لايك به دليل بودن نوعي ربات باعث هدايت فالورهاي غير واقعي و غير ايراني به صفحه شما ميشود. از آنجايي ميتوان جعلي بودن اين فالورها را فهميد كه با انتشار تصوير حتي 100 لايك هم نميخورد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تبليغات ميان متني/
درب شيشه اي چيست؟ا يكي از ملزومات دكوراسيون لوكس و مدرن ساختمان هاي امروز به حساب مي آيند. قيمت درب شيشه اي را در سايت قائم الكتريك مشاهده كنيد. همچنين درب ورودي ساختمان ها نيز براي حفظ امنيت عبور و مرور نيازمند تجهيزات راهبند است. قيمت راهبند را از قائم الكترونيك به راحتي دريافت كنيد. تيم نكته عمومي و عاميانه اين است كه در شيشه اي يا همان درب شيشه اي به درب اتوماتيك شيشه اي اشاره دارند. درب شيشه اي در انواع مختلف را از قائم الكترونيك بخواهيد.
تبليغات ميان متني
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
همچنين مي توانيد كركره برقي و قيمت كركره برقي را در وبسايت قائم الكترونيك و از كارشناسان اين شركت استعلام كنيد. ما ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت به شما عزيزان هستيم.
تبليغات ميان متني
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------