5 علت اهميت كراودفاندينگ در كارآفريني

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

5 علت اهميت كراودفاندينگ در كارآفريني

۵۳ بازديد
 

در سال هاي اخير، كراودفاندينگ به انتخاب محبوبي براي كارآفرينان و سرمايه گذاران تبديل شده است. بنابر نوشته سايت استاتيسنا، تنها در ايالات متحده آمريكا 191 پلتفرم كراودفاندينگ وجود دارد. آن ها همچنين كشف كرده اند كه حجم پولي كه از طريق پلتفرم هاي كراودفاندينگ جمع شده است با نرخ رشد بسيار زيادي از 530 ميليون دلار در 2009 به بيش از 28 بيليون دلار در 2012 رسيده است.

طبق گفته هافينگتون پست 95% طرح هاي تجاري كه به دست سرمايه گذاران خطرپذير رسيده اند رد مي شوند. پس جاي تعجبي نيست كه اين كارآفرينان دنبال جاي ديگري براي تامين مالي بگردند. كراودفاندينگ ثابت كرده است كه مي تواند جايگزين خوبي براي به دست آوردن سرمايه و تامين مالي باشد و به نظر مي رسد كه به اين زودي ها قرار نيست كنار گذشته شود و به احتمال زياد با سرعت زيادي رشد خواهد كرد. درواقع، كراودفاندينگ قرار است كه بزرگترين موج سرمايه گذاري بعدي باشد. با هم 5 دليل اين ادعا را مرور مي كنيم:

1- راحتي

تا به حال از كسي پول تقاضا كرده ايد؟ واضحا اين موضوع خوشايند شما نيست، اما در مقايسه با دردسرهاي درخواست وام يا ملاقات با سرمايه گذاران احتمالي بسيار كار راحتي است. در واقع يكي از مراحل آزاردهنده براي كارآفرينان همين است كه مجبورند با سرمايه گذارها سر و كله بزنند. اما اين مشكل با كراودفاندينگ كاملا برطرف شده است. در مقايسه با تمام كاغذبازي ها و آماده سازي ها براي درخواست وام، درست كردن يك كمپين با استفاده از كراودفاندينگ مانند آب خوردن است. كافي است كه شما پلتفرم مناسب را انتخاب كنيد، ويدئوي ساده اي آماده كنيد و پاداش هاي جذابي هم براي حاميان تعيين كنيد. با اينكه همچنان شما بايد مدارك مهم بلندمدتي مانند يك طرح تجاري، داشته باشيد اما با اين روش شما تنها مي توانيد يك بار براي هميشه طرح تان و ايده خود را ارائه دهيد. در كراودفاندينگ مالكانه، كراودفاندينگ هم براي كارآفرينان مفيد است و هم براي سرمايه گذاران تا بتوانند همديگر را پيدا كنند. به جاي دست و پنجه نرم كردن با روش هاي سنتي، كراودفاندينگ بستري را فراهم مي آورد تا سرمايه گذاران بتوانند به راحتي روي طراحي سرمايه گذاري كنند.

2- تاييد يك مفهوم

داشتن ايده يك چيز است اما ثابت كردن اين كه آيا اين ايده مي تواند سودآور باشد يا نه، چيز ديگري است. به جاي متقاعد كردن خودتان يا سرمايه گذاران براي اين كه ايده شما پول ساز است، كراودفاندينگ فرصت بسيار خوبي را فراهم مي كند تا شما ببينيد بازار هدف شما در چه حالي است. اگر كمپين شما موفق شود، اين نه تنها مدركي براي اثبات وجود علاقه و كشش براي ايده شما است، بلكه نشان دهنده اين است كه مردم مايل هستند تا براي آن پول خرج كنند. درواقع اين راه بسيار موثري براي تاييد ايده شماست.

3- كاهش ريسك

به دليل اين كه كراودفاندينگ بازار هدف را تاييد مي كند، هم سرمايه گذاران و هم كارآفرينان نبايد نگران قبول ريسك بالا باشند. به جاي تزريق پول تان در كس بو كاري كه ريسك بالايي دارد و بازار هدف پايداري ندارد، مي توانيد بدون خرج زيادي آن بازار و ايده را امتحان كنيد. درواقع اگر كمپين شما موفق نباشد، تمام پول هايي كه ديگران با آن از شما حمايت كرده اند به حسابشان بازگردانده مي شود جان رمپتون، سرمايه گذاري كه روي بسياري از كمپين هاي كراودفاندينگ سرمايه گذاري كرده است، مي گويد: روش ديگري كه كراودفاندينگ به واسطه آن ريسك را كاهش مي دهد، كاهش هزينه دارايي است.

براي درك بيشتر اين موضوع، به طور مثال فرض كنيد كه يك شركت سازنده لباس در گذشته 1000جفت شلوار جين توليد مي كرده اما تنها 700 جفت آن را مي فروخته است. آن ها بايد هزينه 1000 جفت را پرداخت مي كردند و ضرر حاصل از نفروختن بقيه شلوارها را متحمل مي شدند. با استفاده از كراودفاندينگ همان شركت ديگر مي داند كه بايد چه مقدار شلوار جين توليد كند. درواقع به جاي هدر دادن پول بر روي جنس يا دارايي هايي كه فروش نمي رود، مي توانيد تنها جنس هايي كه سفارش گرفته ايد را بفروشيد.

4- بازخورد آني

در حين يك كمپين كراودفاندينگ فرصتي فراهم مي شود تا بازخوردها و ايده هاي بقيه نيز مرور شود. در گذشته، بعضي از سوال ها و نگراني ها در مراحل اوليه ايده به جواب نمي رسيد اما امروزه شما مي توانيد نظرسنجي انجام دهيد تا ببينيد افراد چه چيز را در مورد ايده شما دوست دارند و يا دوست ندارند. و جالب است كه، اين بازخوردها مي توانند به طور آني بررسي شوند. اين به شما كمك مي كند تا اصلاحات لازم را سريع تر از گذشته اعمال كنيد و اين به اين معني است كه مي توانيد در سريع ترين حالت محصول خود را به دست بازار برسانيد. با اين حال، بهترين فايده اين ويژگي كراودفاندينگ اين است كه براي شما يك شبكه متشكل از انسان ها فراهم مي آيد. يك لحظه به آن فكر كنيد، شما قادر هستيد كه مشتري هاي همراه و وفاداري به دست آوريد حتي قبل از اين كه كسب و كار شما شروع به فعاليت كند. اين كار با همراه كردن آن ها و گوش كر دن به پيشنهادهاي آن ها ممكن است.

5- ابزاري مناسب براي بازاريابي

در كنار معرفي يك محصول يا خدمات، كراودفاندينگ شانسي براي فرستادن پيام كسب و كار شما و هدف آن به جامعه مخاطبان گسترده اي است كه براي شما فراهم مي كند. با انتشار كمپين خود در شبكه هاي اجتماعي مختلف، شما وقتي را براي همراه كردن حاميان خود صرف مي كنيد كه اين حاميان به مشتريان وفادار شما تبديل مي شوند و اخبار كسب و كار شما را به اطرافيانشان انتقال مي دهد. اگر كمپين شما سر و صداي زيادي به پا كند، رسانه هاي زيادي نيز به سمت تان جذب مي شوند زيرا رسانه ها عاشق داستان هاي موفق هستند. درواقع شما به ارتباطات رسانه اي رايگان دست پيدا كرده ايد. مهم نيست كه اين رسانه، يك پايگاه خبري يا روزنامه محلي باشد و يا يك بلاگ معروف در صنعت شما. اين پوشش خبري راه بسيار خوبي براي گسترش آگاهي در مورد كسب و كار شما و جذب حامياني است كه در گذشته از كسب و كارتان آگاهي نداشته اند.

 

 پشتيباني هايك ويژن    نصب دوربين مداربسته     دوربين مداربسته تي وي تي   قيمت دوربين مداربسته     دوربين اچ دي

دوربين مداربسته       دوربين مداربسته هايك ويژن       دوربين مداربسته براي منزل      تجهيزات دوربين مداربسته       نمايندگي دوربين مداربسته

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.