چگونه با طراحي سايت مخاطب بيشتري جذب كنيد

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

چگونه با طراحي سايت مخاطب بيشتري جذب كنيد

۲۶ بازديد

در حال حاضر وب سايت هايي وجود دارند كه با وجود طراحي بسيار ضعيف آنها ، كسب درآمد داشته باشند. در واقع اين گروه از وب سايتها بيشتر استثنا بوده و از قوانين ذيل پيروي نمي كنند. با گذشت يك برهه زماني خاص تجربه اين امر را نشان داده كه موفق ترين وب سايت ها خصوصيات مشتركي در طراحي وب داشته اند كه توجه افراد را به خود جلب مي نمايند. رعايت ابن نكات ميتواند براي طراحي وب سايتي كه جستجوكننده را تبديل به خريدار كند،شما را ياري دهد.

 

رعايت اين 8 نكته در طراحي وب سايت مي تواند در اين امر شما را كمك كند.

1- ساده نگه داشتن طراحي وب خود

براي جلب توجه افراد خيلي تلاش در استفاده از انواع روش هاي غيرضروري نكنيد (آيا كسي واقعاً به فلش ويا نشانگر نياز دارد؟) تمركز خود را بر روي قابليتهاي استفاده از وب، فروش، تبديل بازديدكنندگان به خريدار و خريداران متمركز كنيد. وب سايت هايي كه طراحي ساده اي دارند نيز اين قابليت را دارند.

2- جلب توجه با استفاده ازفضاي سفيد!

در طراحي وب خود از ايجاد شلوغي و آشفتگي مطالب بپرهيزيد.سعي در ايجاد يك وب سايت مرتب و كاربر پسند براي بازديدكنندگان و جستجوي سريع و آسان آن در وب داشته باشيد. به خاطر داشته باشيد فضاي سفيد در طراحي وب كمك زيادي به طراح مي كند. همچنين اگر وب سايت شما داراي محتواي زياد و صفحات زياد مي باشد، اضافه كردن يك كادر جستجو براي جستجوي آسان و سريع بازديدكننده ضروري مي باشد.  طراحي سايت در تهران

article_image_one_450.jpg

3- داشتن هويت شفاف و آشكار محتوا در وب سايت

بايد مطالب موجود در سايت به صورت شفاف و بدون ابهام بيان شود. بازديدكنندگان اين موضوع را كه متوجه نشوند مطالب سايت دربارهء چيست را نمي پسندند. اجازه ندهيد تلاش بازديدكنندگان شما براي كشف مطالب وب شما براي بدست آوردن اين كه وب شما دربارهء چه موضوعي مي باشد، تلف شود. از ابتداي طراحي وب، شفافيت و وضوح مطالب را در نظر داشته باشيد. داشتن تيتر توصيفي در صفحهء اول وب سايت روش بسيار مناسبي است براي اعلام اين كه مطالب وب شما از چه موضوعي سخن مي گويد. همچنين انتخاب كلمات كليدي مرتبط براي صفحات به عنوان جلب توجه نگاه افراد نيز عمل مي كند. بنابراين هميشه از كلمات كليدي مرتبط با مطالب در صفحات وب خود استفاده نماييد. طراحي سايت      

4- سرعت در بارگذاري:

آزار دهنده ترين نكته براي كاربردر هنگام بازديد از سايت ، انتظار بيش ازحدش براي بار گزاري سايت است كه اگر اين زمان از يك حد مجاز بيشتر شود باعث آزردگي كاربر خواهد شد ، اگرچه سايت شما يكي از بزرگترين سايت ها باشد.

5- مشخصات تماس خود را كاملاً مشخص در وب سايت قرار دهيد

وجود و يا عدم وجود صداقت در مطالب وب سايت شما تاثير مستقيمي بر فروش محصولات شما و در نهايت موفقيت شما خواهد داشت. اگر در وب سايت خود فروش مستقيم محصولات داريد، دادن اطلاعات تماس و داشتن فرم تماس بسيار مهم و ضروري مي باشد. اگر حفظ حريم خصوصي براي شما مهم است، مي توانيد از خدمات لينك هاي كه اتوماتيك آدرسهاي ايميل را دريافت مي نمايند استفاده كنيد.

6- آسان سازي فرايند خريد

حركت از صفحهء اصلي به صفحهء محصولات و چشم انداز آن در صفحهء اصلي براي بازديدكنندگان را آسان نماييد. اين چشم انداز را به صورت زنجيروار نسازيد؛ كه باعث مي شود افراد براي مشاهده و خريد، تمامي صفحات را يكي پس از ديگري براي پرداخت پول به شما سپري كنند. در غير اين صورت آنها را از دست خواهيد داد.

7- آسان سازي دستيابي افراد به وب سايت

به ياد داشته باشيد تا حد امكان چشم انداز وب سايت خود را از طريق خبرنامه-RSS feed و ديگر مطالب در بالاترين حد ديد نگه داريد. طراحي سايت فروشگاهي

8- به روز رساني مطالب وب ، به طور منظم

از اين روش انگيزه اي در كاربر ايجاد ميشود كه براي خواندن مطالب جديد به وب شما بازگردند. بعلاوه موتورهاي جستجو به مطالب جديد واكنش خاصي دارد. بنابراين از طريق به روز رساني مطالب به صورت منظم به سئوي(بهينه سازي) وب سايت خود كمك مي كنيد.

4 مدل طراحي سايت بر اساس رابط كاربري

 

يك سايت مي تواند از نظر گروهي از بازديدكنندگان بسيار خوب و حرفه اي به نظر رسد و از طرف ديگران بسيار بد و ابتدايي. ظاهر سايت يكي از مهم ترين فاكتورهايي است كه بازديدكننده را به خود جذب مي كند. اما سليقه ي بازديدكنندگان يكي نيست. طراح سايت خوب، وبسايت را با سليقه ي خود نمي سازد بلكه بنابر گروه مخاطبين سايت(بازديدكنندگان) و آنچه مدير سايت تمايل دارد طراحي مي كند.  طراحي پورتال

 

 

به عنوان مثال براي يك سايت حقوقي نمي توان از طرح هاي فانتزي استفاده كرد زيرا اينكار بازديدكننده را كودك تلقي مي كند و به سايت جنبه شوخي مي دهد. بر اساس تجربياتي كه از گشت و گذار در اينترنت و تحقيق درمورد انواع طراحي سايت كسب شده، متوجه شده ايم اغلب سايت ها در ميان يكي از چهار دسته ي زير قرار مي گيرند. اگر اين دسته بندي را ندانيد و كار را به طراح بسپاريد ممكن است در پايان كار اصلا از سايتتان راضي نباشيد و حتي حاضر به نشان دادن آن به اعضاي خانواده نداشته باشيد، چه برسد به بازديدكننده و رقيبان. در نتجيه با دانستن آنها راحت تر مي توانيد سايت مورد نياز خود را تجسم كرده و سفارش دهيد

1- طراحي سايت سايت هاي نا منظم

امروزه يكي از پر طرفدارترين طراحي هاي جديد دنياي گرافيستان هستند، به سايت هايي گفته مي شود كه از خصوصيات زير برخوردارند:
رها، كهنه، لبه هاي نا متقارن، محو شده و كاملا متفاوت. اين خصوصيات، سايت را از ديگر وبسايت هاي براق، ساده و خط كشي شده ي نسل قبل طراحي جدا مي كند. اما بايد به اين مورد توجه داشته كه با وجود اين خصوصيات نظم و هارموني خاصي در اين سايت ها وجود دارد كه باعث اذيت شدن مخاطب نمي گردد. درواقع اين سايت ها با وجود بي قانوني در طرح گرافيك چهارچوب خاصي براي پياده سازي دارند. اين گونه سايت ها براي هنرمندان ، افراد خلاق و دوستداران طراحي هاي مدرن و متفاوت مناسب است و برخي از پزشكان، مهندسان، مرتبان و كساني كه با خط كش و نظم ساخت انسان، ميانه ي خوبي دارند اصلا آن را نمي پسندند.   طراحي سايت وردپرس     

article_image_one_439.jpg

2- طراحي سايت خلوت

اين نوع طراحي سايت، در ظاهر ساده هستند اما تفكري در پي ساخت آنها نهفته است. استفاده از المان هاي كم و گرافيكي و دو يا سه رنگ در آنها، ظاهري متفاوتي بهشان داده است و بلعكس دسته قبلي به تميزي معروفند. متمايز، حرفه اي و مدرن هستند، همچنين پيام "صاحب اين سايت مشتاق است" و " صاحب اين سايت قابل اعتماد است" را به بازديدكننده القا مي كند. اين گونه سايت ها براي همه مناسب است غير از كساني كه دوست ندارند تفاوت شاياني با بقيه داشته باشند. اين تفاوت آنها را مي ترساند و سايت هاي استاندارد را مي پسندند كه در ادامه همين مقاله مي خوانيم.

3- طراحي سايت پر المان

اين طراحي طرفدارانش در ايران بيشتر از طراحي سايت دسته هاي ديگر مي باشد. موضوع سايت تعيين مي كند وبسايت از چه المان ها و رنگ هايي تشكيل شده ياشد. مثلا اگر موضوع سايت شرقي ، سنتي هنري و ايراني باشد از انواع المان هاي بوته جقه، فلورال يا انواع گليم و بافت آن در سايت استفاده مي شود. يا اگر موضوع سايت كودك يا فضايي فانتزي باشد، آيكون هاي مختلف در جاي جاي بك گراند و هدر بكار مي رود. اين سايت ها اگر به درستي طراحي شوند فضايي گرم، پر هيجان را ايجاد مي كنند و صاحب سايت را فردي با پشتكار، خونگرم و پر مشغله معرفي مي نمايند. هزينه طراحي سايت     

4- طراحي سايت ساده و استاندارد

اين طراحي را خوب مي شناسيد. اغلب سايت هايي كه مي بينيد از اين نوع طراحي بهره بردند. هدري مستطيلي در بالاي صفحه، منو در زير هدر يا به صورت عمودي، همه قسمت ها در سايت قاب و محدوده دارند، معمولا از رنگ هاي رايج خاكستري، سفيد براي بك گراند با طرح هاي خط يا شيار استفاده مي شود. هدر ها شامل جند عكس هستند. البته اين طرح ها مي توانند در كمال سادگي زيبا هم باشند و با تلفيق درست رنگ و عكس هدر ، حسي حرفه اي ايجاد كنند. اما ظاهر اينگونه سايت ها ياد بازديدكننده نمي ماند كه براي برخي از صاحبان سايت، اصلا مهم نيست و به مسائل ديگري همچون محتواي با ارزش اهميت مي دهند، كه درست هم هست. اين سايت ها براي شركت ها، تجار ، وكلا و مشاغل جدي بسيار مناسب هستند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.