تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مدار بسته

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مدار بسته

۸۲ بازديد


تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مدار بسته

تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مداربسته : يكي از موضوعات مهم در هنگام نصب دوربين مدار بسته توجه به طول كابل كشي سيستم هاي مداربسته است. در صورتي كه نحوه كابل كشي و ميزان طول كابل ها مناسب نباشد تاثير بسيار منفي بر روي كيفيت تصاوير دوربين مدار بسته خواهد گذاشت. از طرف ديگر كابل هايي با كيفيت هاي مختلف و مدل هاي متفاوتي در بازار وجود دارد كه بايد با توجه به نياز پروژه ها از انواع مختلف آن استفاده كرد. نكته مهم در خصوص كيفيت كابل ها اين است كه هر چه فلزهاي بكار رفته در كابلها خالص تر و از رسانايي مناسب تري برخوردار باشند تاثير بهتري بر روي كيفيت تصاوير دارد. در ادامه اين مطلب به موضوع طول كابل كشي در هنگام نصب دوربين مداربسته و تاثير آن بر روي كيفيت تصاوير صحبت خواهيم كرد.

برخي از كارشناسان نصب دوربين مداربسته به اعدادي خاص به عنوان استاندارد كابل كشي اعتقاد دارند اما اين موضوع از نظر فني صحت ندارد و فاكتور هاي مختلفي در اين موضوع تاثير گذار است. براي مثال كيفيت هاي مختلفي از جنس كابل ها در بازار وجود دارد و از سوي ديگر اتصالات و دستگاه هاي ضبط نيز از نظر كيفيت متفاوت هستند و در نتيجه بلندي طول كابل در تلفيق اين سيستم ها متفاوت خواهد بود. با اين وجود اگر بخواهيم يك استاندارد عددي به عنوان طول كابل دوربين مداربسته تعريف كنيم مي توان چنين گفت كه براي سيستم هاي مداربسته آنالوگ حداكثر مسافت كابل بايد بين 250 تا 270 متر باشد.

عدد ذكر شده به عنوان سقف كابل كشي در سيستم هاي آنالوگ در سيستم هاي ديگر كاربرد ندارد و براي مثال در روش هاي مختلف ديگر متراژ كابل ها بايد بسيار كمتر باشد تا از كيفيت تصاوير كاسته نشود. براي مثال در سيستم كابل هاي UTP حداكثر ميزان مسافت كابل كشي حدود 100 متر تعريف مي شود كه البته با استفاده از تقويت كننده هاي موجود در بازار اين عدد تا دو برابر نيز مي تواند افزايش يابد.

 

تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير

تاثير جنس كابل ها بر كيفيت تصاوير دوربين مداربسته

دو نكته مهم ديگر در خصوص تاثير طول كابل كشي بر كيفيت تصوير دوربين مداربسته اين است كه مغذي آلومينيم از كيفيت بسيار پايين تري نسبت به مغذي مس برخوردار است و متاسفانه در بازار كابل هايي با نام كابل مسي فروخته مي شود اما وقتي بر روي شعله قرار مي گيرند مشخص مي شود كه از جنس آلومينيوم هستند. نكته دوم اين است كه هر چقدر طول كابل افزايش پيدا مي كند افت ولتاژ در طول مسير كابل اتفاق خواهد افتاد و در نهايت منجر به قطع شدن تصاوير مي شود.

همانطور كه اشاره شد نمي توان عدد دقيقي براي استاندارد طول كابل كشي دوربين مداربسته مطرح كرد ولي به شكل استاندارد براي سيستم آنالوگي كه كابل آن از مس تهيه شده باشد، اين مقدار بين ۱۸۰ تا ۲۵۰ متر خواهد بود و هر چقدر از در صد مس بكار رفته در كابل ها كاسته شود اين متراژ هم به همان نسبت كمتر خواهد شد. براي سيستم هاي تحت شبكه هم براي كابل هاي CAT 5 UTP از ۱۴۰ تا ۱۸۰ متر مي باشد كه با استفاده از تقويت كننده ها ميتوان اين مقدار را افزايش داد.

كابل كواكسيال و دوربين مداربسته در بستر آنالوگ به صورت تئوري قابليت انتقال تصاوير را به طول 300 متر را خواهد داشت اما در عمل اين طول كاهش پيدا مي كند. چنانچه دوربين هاي شما در فواصل دور از دستگاه مديريت تصوير يا DVR قرار دارند بايد به موضوعاتي مانند جنس مغزي كابل، تعداد شيلد كابل، روكش كابل، ضخامت مغزي كابل و تكنولوژي كابل توجه ويژه داشته باشيد.

نكته مهم ديگر در خصوص تاثير طول كابل بر روي كيفيت تصوير دوربين مداربسته اين است كه اگر منبع تغذيه شما در نزديكي دوربين مداربسته قرار دارد، نبايد قطر كابل برق شما كمتر از ۵٫۱ ميلي متر باشد تا ولتاژ برق ۲۲۰ ولت شما خيلي دچار افت نشود. اما اگر از منبع تغذيه مركزي براي دوربين هاي خود استفاده مي كنيد ( اين كار در پروژه هاي داراي طول كابل زياد توصيه نمي گردد) بايد در نظر داشته باشيد كه افت ولتاژ سر خط را با توجه به قطر و طول كابل بصورت دقيق محاسبه كنيد تا تجهيزات شما با توجه به افت ولتاژ آسيب نبينند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.