بزرگترين تغيير صنعت امنيت از سال 2010 تاكنون چيست؟

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

بزرگترين تغيير صنعت امنيت از سال 2010 تاكنون چيست؟

۳۸ بازديد

ده سال براي بسياري از موضوعات ممكن است زمان طولاني به حساب  آيد، اما به نظر مي رسد در دنياي امنيت ده سال به مانند يك لحظه از گذر زمان باشد. چرا كه تغييرات در بازار امنيت طي يك دهه گذشته تحولات شگرفي داشته است. در اين مطلب برخي از اين تغييرات را با هم بررسيم ميكنيم. به نظر شما بزرگترين تغيير در صنعت امنيت در دهه 2010-2020 چه بوده است؟

اولين موضوعي كه شايد تنها مختص به صنعت حفاظت تصويري و بازار امنيت نباشد، بحث ورود زنان به اين بازار است. موضوع ورود زنان به بازارهاي مختلف يكي از تغييرات دهه گذشته به حساب مي آيد ، زنان مجبور شده اند كارهاي زيادي را براي اثبات خود در بازارهايي كه بيشتر در اختيار مردان بوده است انجام دهند. اين امر از نظر تاريخي يك كار چالش برانگيز بوده است و عموما با مقاومت هاي زيادي نيز روبرو مي شود اما امروز اين كار با سهولت بيشتري انجام مي شود. در دهه گذشته ، ما شاهد اين موضوع بوده ايم كه صنعت امنيت با اجراي برنامه هاي توانمندسازي زنان گام هاي بلندي براي حضور بيشتر زنان برداشته است.بايد بپذيريم كه جهان امروز ما خيلي سريع تغيير مي كند تا يك ديدگاه برابري طلبانه ميان مرد و زن ايجاد شود.

تغيير بزرگ ديگر در صنعت امنيت طي دهه گذشته پيشرفت سريع اينترنت اشيا بوده است. براي توضيح اين موضوع، بايد به اواخر پاييز سال 2006 برگرديم. در آن سالها موج فراگير شدن تلفن هاي همراه و استفاده از اينترنت تازه شروع شده بود. امروز هوشمند سازي تمام جوانب زندگي روزمره و همچنين ارتباط ميان وسايل مختلف هوشمند از جمله پروژه هاي بزرگ دولت ها به حساب مي آيد. نياز به بررسي آماري آنچنان شايد براي توافق بر سر تحولات اينترنتي نباشد. كاملا واضح است كه اينترنت در 10 سال اخير تمام زندگي كل انسان ها را بر روي اين كره خاكي تغيير داده است. اينترنت اشيا هنوز پتانسيل هايي دارد كه مي تواند در ده سال آينده هوش از سر همه عاشقان تكنولوژي ببرد.

بياييد اين موضوع را كمي بيشتر باز كنيم. تغييرات در دنياي امنيت بسيار زياد است اما ادغام بي وقفه دنياي آفلاين و آنلاين احتمالاً بيشترين تأثير را از نظر فناوري و رفتار بر بازار امنيت داشته است. از نظر فناوري، يكپارچه سازي آنلاين انقلابي كامل در سيستم هاي امنيتي ايجاد كرده است. با اينترنت اشيا مي بينيم كه امنيت فيزيكي و منطقه اي كاملاً يكپارچه شده است و در نهايت، اين احتمالاً به يكي از مولفه هاي اصلي شبكه هاي فناوري بسيار گسترده تر و فراگير تبديل خواهد شد. از نظر فروش، اين تغييرات باعث شده است كه كاربران نهايي (و كل مصرف كنندگان) در مورد فناوري مورد نظر خود و قيمتي كه حاضرند براي آن بپردازند آگاهي بيشتري داشته باشند. به نوبه خود، اين امر باعث تغيير رفتار در افرادي شده است كه فن آوري و خدمات امنيتي را تأمين مي كنند.

بزرگترين تغيير صنعت امنيت

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته   هايك ويژن     دوربين مداربسته   نصب دوربين مدار بسته   

گسترش فناوري هاي ابري و چالش شبكه هاي اجتماعي

اعتقاد بسياري از كارشناسان حوزه امنيت تصويري اين است كه ما هنوز در ميان بزرگترين تغيير دهه گذشته هستيم: سيستم هاي ابري در استفاده و كاربردهاي امنيتي و تجاري يكي از مهمترين تكنولوژي هايي است كه هنوز به تكامل انتهايي خود نرسيده است. ابتكارات مبتني بر فناوري هاي ابري طي 10 سال گذشته به طور قابل توجهي بالغ شده اند و برخي بر اين باور هستند كه اين تكنولوژي رمز موفقيت آينده اين صنعت است زيرا عناصر سنتي نصب در آينده را به شكل قابل توجهي تغيير مي دهد. ما به عنوان مردم عادي، بيشتر از آنچه كه فكر مي كنيم از فناوري ابري استفاده مي كنيم. از طريق استفاده از رسانه هاي اجتماعي، بانكداري، به اشتراك گذاري عكس، ذخيره سازي و غيره.

بنابراين در يك نگاه ديگر مي توان گفت كه بزرگترين تغيير در صنعت امنيت در دهه اخير افزايش محبوبيت رسانه هاي اجتماعي است. طبق آمارهاي خبرگزاري هاي جهان تا سال 2019 تعداد كاربران شبكه هاي اجتماعي به 2.82B رسيده است اين رقم در سال 2010 تنها 0.97B بوده است. از ديدگاه امنيت، اين يك تأثير خوب  و البته با مخاطرات خاص خود است. چرا كه از نگاه مثبت و خوب اين تحول نتايجي مانند گزارش حوادث ،دريافت نكاتي از مردم، امكان تعامل با عموم مردم  و حتي استفاده از اين فضا براي پيدا كردن افراد گمشده را در بر دارد اما همين فضا نكاتي منفي مانند انتشار اخبار جعلي، از بين رفتن حريم خصوصي، شكايات خدمات مشتري و همچنين جاسوسي سايبري، زورگويي و جعل هويت را نيز با خود به همراه آورده است.

بنابراين گسترش شبكه هاي اجتماعي از منظر كلي تجارت مي تواند براي بازاريابي بسيار ارزشمند باشد ، اما در مورد حوادث امنيتي مي تواند بدترين دشمن صنعت حفاظت امنيتي نيز به حساب آيد.

نكته پاياني

قرن بيست و يكم تا اينجا كه تنها دو دهه از آن را گذرانده ايم با تحولات عظيمي در تمام حوزه هاي علمي و فناوري زندگي بشر را متحول كرده است. اين قطار همچنان در حركت است و پيش بيني هاي علمي براي بيست سال آينده مي تواند دگرگوني هاي بيشتري نيز براي زندگي ما ايجاد كند. در صنعت حفاظت تصويري، تكنولوژي هاي هوش مصنوعي و هم چنين دوربين هاي تشخيص چهره مي تواند هم مفيد جلوه كند و هم به شكل فيلم هاي علمي تخيلي به شدت خطرناك باشد. بنابراين ذهن خود را باز نگه داريد تا از تكنولوژي هايي كه در آينده نزديك با آن روبرو مي شويد دچار شوك نشويد!!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.