امنيت فروشگاه‌ها در سال 2021 و پس از كرونا

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

امنيت فروشگاه‌ها در سال 2021 و پس از كرونا

۳۷ بازديد

امنيت فروشگاه‌ ها موضوعي مهم و دغدغه اصلي صاحبان كسب و كار به شكل سنتي است. در سال گذشته –به دليل پاندمي كرونا ويروس- در اكثر بخش‌ها شامل تغييراتي بوديم. مثل ساير صنايعي كه در خط مقدم دست و پنجه نرم مي‌كردند، صنعت امنيت نيز نسبت به مشاغلي ديگر كه قابليت دوركاري داشتند بيشتر مورد محك قرار گرفت. در حالي كه ساخت واكسن به تازگي وعده‌ي پايان اين شرايط را در آينده‌اي نزديك مي‌دهد، دوران بعد از كرونا وضعيتي عادي كه قبل از شيوع ويروس شاهدش بوديم را به همراه نخواهد آورد. ارگان‌ها خود را با شرايط وفق داده‌اند و در نتيجه مقاوم‌تر و سريع‌تر شده‌اند. در ماه‌هاي آينده شاهد نتيجه‌ي اين اتفاقات و تغييرات سيستم در پاسخ به اين شرايط خواهيم بود.

ابتداي دوران قرنطينه

همزمان با توزيع واكسن، برگشتي تدريجي به حالت عادي نيازمند اقداماتي وفق‌دهنده خواهد بود. بخش تامين امنيت نيز در اين پروسه نقشي كليدي در محافظت از امنيت افراد را بر عهده خواهد داشت. از ابتداي دوران قرنطينه و موج اول كرونا به نظر يك عمر گذشته است،. با اين وجود، موج دوم كرونا در تابستان همراه با موجي ديگر پس از آن به وجود آمد، در حالي كه ارگان‌هاي مختلف در تلاش براي نگاه داشتن مشتري‌هاي خود بودند.

اين بلاتكليفي است كه باعث تشويش مردم خوهد شد، و اين اتفاق را با هر بار نوسان محدوديت‌ها در كشور شاهد هستيم. اين سيستم به چند فاكتور بستگي دارد: سرعت تشخيص افراد مبتلا، سرعت افزايش يا كاهش افراد مبتلا، تعداد تست هاي COVID-19 در جامعه و شرايط استثنايي و محلي.

معيارهاي فاصله‌گذاري اجتماعي

در حالي كه در اكثر مناطق مسافرت و جابجايي در صورت لزوم قانوني بوده، توصيه‌ي دولت بر انجام كارها از خانه در صورت امكان است. اين به اين معنيست كه در سراسر كشور ساختمان‌هاي بسياري به صورت خالي يا با ظرفيت حداقلي براي مدتي ادامه خواهند داد. مخاطرات امنيتي در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. در بعضي مناطق پرخطر محدوديت‌هاي بيشتري بر مغازه‌ها نيز وضع مي‌شود.

اماكن خالي آسيب‌پذيري بيشتري در مقابل دزدي يا خسارت خواهند داشت، در نتيجه احتياج به ماموران و فناوري امنيتي از هر زمان ديگري بيشتر است. همچنين با باز شدن هرچه بيشتر اماكن، نياز به ماموراني جهت نظارت بر فاصله‌گذاري اجتماعي نيز به وجود خواهد آمد. اين نيازها فشاري بيش از پيش بر بخش‌هاي مختلف خواهد آورد و در نتيجه كمك گرفتن از تكنولوژي در كنار نيروي انساني ضروري خواهد بود. در بحث امنيت فروشگاه‌ اين موضوع كاملا پذيرفته شده است كه شما بايد همراه با تكنولوژي هاي روز دنيا حركت كنيد در غير اين صورت در ميان مدت متحمل هزينه هاي گزافي خواهيد شد.

وسايل بررسي دما

اين وسايل به صورت سنسورها و دوربين هاي مداربسته  و در غياب ماموران، نقش مهمي ايفا خواهند كرد. در حال حاضر در بسياري از نقاط ماموراني را مي‌بينيم كه با ابزارهاي دستي و به منظور پيش‌گيري از پخش هرچه بيشتر ويروس كرونا، اقدام به اندازه‌گيري دماي بدن مراجعين مي‌كنند.

كسب و كارهايي كه در اين شرايط باز بوده و به فعاليت خود ادامه مي‌دهند مجبور خواهند شد با مقررات در جال تغيير وفق پيدا كنند. در دوران تعطيلات سال نو، خرده‌فروشي‌ها با اقبال گشترده‌اي رو به رو خواهند شد. در اين دوران شرايطي غير قابل پيش‌بيني باعث افزايش استرس براي مردم و سخت‌تر شدن جمع‌آوري اطلاعات مي‌شود. ماموران امنيتي در اين حالت نقشي كليدي هم در اجرا كردن مقررات و هم در اطمينان بخشيدن به افراد جامعه خواهند داشت.

اجرا كردن سيستم يك‌طرفه

در بعضي از مغازه‌ها سيستمي يك‌طرفه به وجود آمده و تعداد مشتريان حاضر در آن‌ها محدود شده است. در تعطيلات سال نو نيز احتمالا بسياري از مغازه‌هاي ديگر اقدام به اين كار كنند. ماموران امنيتي مسئول اجراي اين مقررات خواهند بود، به خصوص كه در اين دوران پيش‌بيني رفتار مردم در برابر پروتكل‌هاي بهداشتي سخت‌تر مي‌شود. كادر امنيت بايد از افراد جامعه محافظت كرده و از اختلال جلوگيري كنند. درون فروشگاه‌ها نيز ماموران بايد از اجراي فاصله‌گذاري اجتماعي و ساير پروتكل‌هاي بهداشتي مطمئن شوند. براي انجام اين كار نيز بايد از نزديك به موكلان در تماس بوده تا اين پروتكل‌ها و نحوه‌ي انجام آن‌ها را به دقت دريافت كنند. به هر حال در شرايط كرونا زده امروز كل دنيا امنيت فروشگاه‌ ها به مانند تمام اماكن ديگر شهري با مشكلات و مخاطرات زيادي روبرو هست.

امنيت فروشگاه‌هابيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مدار بسته     تي وي تي 

راهنمايي گسترده‌ي دولتي

راهنمايي‌هاي گسترده‌اي از طرف دولت بسته به اماكن ختلف در مورد احتياط و مقررات وجود دارد كه بايد در نظر گرفته شوند. آن‌ها شامل سيستم‌هاي يك‌طرفه و محدود كردن ظرفيت ساختمان نيز مي‌شوند. سنجش اين سيستم توسط افرادي كه آن را درك نمي‌كنند و يا به آن اهميت نمي‌دهند به خوبي صورت نخواهد گرفت. ماموران بايد در عين حفظ آرامش خود، بدانند كه واكنش درست در اينگونه موقعيت‌ها كدام است.

وظيفه‌ي ماموران امنيتي هميشه در حال تغيير بيشتر به يك جايگاه در خط اول بوده است، به اين معني كه براي بسياري از مراجعين، آن‌ها اولين برخورد مراجع با ساختمان جديد هستند. در دوران شيوع كرونا اين تغييرات سرعت بيشتري گرفته است. براي مبارزه در خط مقدم كرونا اين ماموران بايد نقشي چندوجهي ايفا كنند. آن‌ها بايد علاوه بر بر حذر داشتن مخاطرات امنيتي، بتوانند با افراد حاظر در محل و مراجعين ابراز همدردي كنند. گفتن اين نكته نيز خالي از لطف نيست كه دولت ها در آگاهي رساندن به مردم در خصوص مسائل مربوط به افزايش امنيت محيطي نقش بسيار مهمي داشته و دارند. در خصوص امنيت فروشگاه‌ ها نيز اين موضوع صادق است و راهنمايي هاي دولتي در اين مورد مهم جلوه مي كند.

وفق پيدا كردن با تكنولوژي جديد

نشان دادن سازگاري و درك درست يك موقعيت به منظور واكنش درست در برابر آن، از مهم‌ترين مهارت‌هاي مورد نياز در اين صنعت خواهند بود. ماموران مجبور خواهند بود كه روابط كاري نزديكي با موكلان خود برقرار كنند. علاوه بر اين، بسياري از افراد نقش‌هاي جديدي را بر عهده خواهند گرفت. به طور مثال سنجش دماي بدن افراد مراجع يك مسئوليت جديد است. اين افراد بايد قادر باشند كه شغل جديد خود و كار كردن با تكنولوژي و روش‌هاي جديد را به سرعت ياد بگيرند. خود تكنولوژي نيز مهم است. شايد مهم‌ترين درسي كه بشر از پاندمي كرونا گرفته اين باشد كه ما هميشه قادر به ديدن يا لمس خطر نيستيم.

علم بر اساس داده

سنسور‌هاي سنجش دما و حضور افراد در ساختمان در محافظت از كرونا به يك رويه تبديل شده‌اند، در حالي كه استفاده از علم و تكنولوژي بر اساس داده‌ها در حال رشد است. بخش امنيت براي وفق پيدا كردن با شرايط غير قابل پيش‌بيني بايد تخصص داشته باشد. اگرچه ماه‌هاي آتي چالش برانگيز خواهند بود، اما اين بخش در حال وفق پيدا كردن است. درس‌هايي از اين پاندمي به بشر داده شده است كه كسب و كار در تمامي دنيا را تغيير خواهد داد، متخصصان امنيت نيز با استفاده از اين اطلاعات در حال ساخت صنعتي مستحكم‌تر و موثرتر هستند. اميدواريم نكات گفته شده به بهبود امنيت فروشگاه‌ شما در سال ميلادي 2021 و در دوران پسا كرونا كمك كرده باشد.

بيشتر بخوانيد:   دوربين‌ مداربسته تحت شبكه     بهترين دوربين‌ مدار بسته      دوربين حرارتي        دوربين اچ دي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.