طراحي اپليكيشن موبايل

تكنولوژي / اخبار تكنولوژي / دوربين مدار بسته

طراحي اپليكيشن موبايل

۳۵ بازديد

گسترش دستگاه هاي موبايل هوشمند در سطح جهان باعث تغيير رفتار استفاده كنندگان از اينترنت شده است امروزه ميزان دسترسي به اينترنت از طريق موبايل نسبت به دستگاه هاي ديگر مانند لپ تاپ و كامپيوتر پيشي گرفته و سرعت رشد آن بسيار سريع است و در آينده اي نزديك بيشترين دسترسي به اينترنت از طريق موبايل ها و تبلت ها خواهد بود همين امر باعث شده تاصاحبان كسب كار كه تجربه حضور در بازارهاي آنلاين و اينترنت را دارند امروزه نياز به حضور در بازارهاي نوين را احساس كرده اند.همواره جذب بازديد كننده بيشتر در فضاي رقابتي و ايجاد برنديگ و پيشي گرفتن از رقبا در تجارت الكترونيك حائز اهميت بوده است .

اگرچه داشتن سايت واكنش گرا پس از تغيير رفتار استفاده كنندگان از اينترنت با حضور موبايل ها اهميت پيدا كرد اما آمارها نشان مي دهد بيشتر از ۸۰ درصد افراد از طريق نرم افزارهاي اختصاصي موبايل به اينترنت دسترسي داشته اند. گرچه تعداد نرم افزارهاي موبايل در بازار و تقاضا براي بهتر ديده شدن زياد است اما يافت شدن بين تعداد زيادي برنامه موبايل بسيار راحت تر از پيدا شدن در ميان ميليون ها صفحه وب خواهد بود. همچنين نرم افزار هاي موبايل اختصاصي طراحي شده داراي كيفيت بسيار بالاتري نسبت به موبايل سايت ها بوده و تجربه كاربري بهتري را براي استفاده كنندگان نهايي به ارمغان مي آورد.


برنامه نويسي نرم افزارهاي موبايل يكي از تكنولوژي هاي نو ظهور و مناسب براي برندينگ و افزايش خدمات بيشتر به مشتريان و حفظ آنان و پيشرو بودن در ميان رقبا خواهد بود. موبايل هاي هوشمند حضور هميشگي در كنار كاربرانشان دارند و در طول روز با آنها خواهند بود. قرار گرفتن در اين فضاي شخصي و محرمانه كاربران براي تجارت امروز اهميت زيادي دارد.

تبليغات درون متني/

اگر تمايل داريد براي شركت خود اقدام به طراحي سايت ارزان كنيد پيشنهاد مي كنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحي سايت فروشگاهي  و  طراحي سايت شركتي را مطالعه كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم خدمات طراحي سايت پيام آوا را براي اين كار نگاه كنيد. شركت پيام آوا بهترين و با كيفيت ترين خدمات طراحي سايت را در قالب طراحي سايت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه مي كند.

تبليغات درون متني

با طراحي اپليكيشن موبايل قادر خواهيد بود:

  • ارتباط دوسويه قوي با مشتري داشته باشيد
  • در ميان رقبا بهتر از پيش ديده شود
  • راه هاي جديد و آسان تر ارائه خدمات براي مشتري فراهم كنيد.
  • در فضاي خصوصي آن ها حضور هميشگي داشته باشيد.
  • در بازار رقابتي از رقباي خود پيشي بگيريد.
  • كيفيت كاربري بي همتا نسب به موبايل سايت ها براي مشتريان فراهم نماييد.
  • راه هاي ارتباطي خود را افزايش دهيد.
  • برند خود را بيشتر از پيش مطرح كنيد.

شركت پيام آوا در خصوص پاسخ گويي به درخواست هاي مشتريان خود و در راستاي تأمين كليه ي نيازهاي مشتري اقدام به راه اندازي بخش برنامه نويسي موبايل بر بستر پلتفرم هاي اندرويد و آي او اس نموده است. ما آماده ايم تا نيازهاي شما را تحليل و اپليكيشن هاي مناسب براي كسب و كار شما را توليد كنيم.

انتخاب نام مناسب براي اپليكيشن

انتخاب نام مناسب بخش مهمي از بازاريابي اپليكيشن شما است و باعث مي شود اپليكيشن به راحتي هنگام جستجو پيدا شود. همچنين نام اپليكيشن اولين و بيشترين تاثير را در مخاطب مي گذارد.

دو استراتژي براي انتخاب نام مناسب اپليكيشن وجود دارد. استراتژي اول انتخاب نام كوتاه و ساده است كه شامل كلمات اضافي نيست. استراتژي دوم استفاده از كلمات كليدي اضافي به همراه عنوان اصلي است. هر كدام از اين دو استراتژي نقاط ضعف و قوتي دارند. در اين مقاله نكاتي كه براي انتخاب نام اپليكيشن مهم هستند را توضيح مي دهيم.

چند نكته ي مهم در انتخاب نام اپليكيشن :
1- نام عالي براي اپ بايد بتواند مستقل از اسكرين شات ها، توضيحات و يا آيكوني كه در بازار قرار مي دهيد، در رساندن منظور، روي پاي خودش بايستد.
2- مطمئن باشيد كه نام محصول تان ( كه در اينجا اپليكيشن است) در زبان ديگري،معني بدي ندارد.
3- حتي بهترين نام ها وقتي كه توسط شخص ديگري مورد استفاده قرار گرفته باشد، بي ارزش خواهد بود. استفاده از پايگاه هاي اطلاعاتي و منابع رسمي به منظور حصول اطمينان از چنين موضوعي ضروري است.
4- نام اپليكيشن شما مي تواند بيش از حد طولاني يا محدود و كوچك باشد، همچنين مي تواند به نامي ماندگار تبديل شود يا به راحتي فراموش شود.
5- هرچه نام اپليكيشن شما كوتاه تر باشد، بهتر است. همچنين بهتر است به دنبال اسامي دو سيلابي باشيد و از استفاده از علائم مبهمي همچون ويرگول خودداري كنيد.

تفاوت اين دو استراتژي انتخاب نام اپليكيشن در چيست؟

در استراتژي اول نام فقط شامل سه كلمه است. مثل “Clash Of Clans”.

در استراتژي دوم عنوان شامل كلمات اضافي علاوه بر كلمات اصلي نيز هست. مثلا “App in the Air: Flight Tracker and Airport Guide”.

كلمات كليدي اضافي در واقع عنوان اصلي را توضيح مي دهند و شانس ديده شدن و جستجو در ماركت را افزايش مي دهند.

اگر عنوان برنامه بر اساس استراتژي دوم انتخاب شود معمولا كلمات اضافي توسط خط تيره يا دو نقطه از عنوان اصلي جدا مي شوند. تفاوت عمده اي بين استفاده از دو نقطه با خط تيره وجود ندارد ولي دو نقطه باعث مي شود يك كاراكتر كمتر استفاده شود.

محدوديت كاراكتر در انتخاب نام اپليكيشن

گوگل پلي و اپ استور بزرگ ترين ماركت هاي جهاني اپليكيشن هستند كه در حال حاضر بيش از يك ميليون اپليكيشن در اين ماركت ها قرار دارد.

در حال حاضر محدوديت كاراكتر نام اپليكيشن در گوگل پلي ۳۰ كاراكتر است و در اپ استور ۲۵۵ كاراكتر است.

مزاياي استفاده از كلمات كليدي

استفاده از كلمات كليدي در كنار نام اپليكيشن باعث مي شود اپليكيشن شما هنگام جستجو خيلي سريع تر پيدا شود. استفاده از دو يا سه كلمه كليدي در عنوان اپليكيشن باعث افزايش قابل توجه دانلود اپليكيشن مي شود.

كي از فاكتورهايي كه به جستجوي بهتر اپليكيشن در ماركت كمك مي كند عنوان اپليكيشن است، قبلا در مقاله اي راجع به ASO)App Store Optimization)، بهينه سازي اپليكيشن براي ماركت هاي اپليكيشن مقاله اي نوشته ايم كه در اين لينك مي توانيد آن را مطالعه كنيد.

معايب و ريسك هاي استفاده از كلمات كليدي

استفاده از كلمات كليدي، خصوصا زماني كه از كلمات كليدي نامناسبي استفاده شود مي تواند ريسك باشد.

زماني كه در عنوان اپليكيشن از كلمات كليدي استفاده مي كنيد احتمال رد شدن اپليكيشن بسيار بالاتر از زماني هست كه نام ساده انتخاب مي كنيد.

چيزي كه به طور قطع احتمال رد شدن را افزايش مي دهد استفاده بيش از حد از كلماتي مانند “بهترين، رايگان، سرگرم كننده، اعتيادآور” يا كپي كردن عناوين ساير اپليكيشن ها است.

استفاده بيش از حد از كلمات كليدي فرصت پذيرفته شدن اپليكيشن را به خطر ميندازد. به هر حال، استفاده از يك تا سه كلمه كليدي از نظر شناخت بِرَند و درك كاربر مناسب تر است .

نكات بيشتر در انتخاب نام مناسب اپليكيشن

نكته ديگر در انتخاب نام مناسب اپليكيشن توجه به اين است كه اسمي كه انتخاب مي كنيد چطور روي صفحه نمايش دستگاه ها ظاهر مي شود. اگر نامي كه روي صفحه نمايش ظاهر مي شود با نام رسمي اپليكيشن تفاوت زيادي داشته باشد احتمال رد شدن اپليكيشن بالا مي رود . مهم ترين نكته براي اپليكيشن هايي كه در عنوان شامل كلمات كليدي هستند اين است كه قسمت اصلي عنوان در صفحه نمايش به طور كامل نمايش داده شود. به طور مثال اگر عنوان اپليكيشن “App in the Air: Flight Tracker and Airport Guide” است، روي صفحه نمايش بايد App in the Air نمايش داده شود .

ازجمله قوانيني كه بايد در نام گذاري اپليكيشن رعايت شود.

1. نام اپليكيشن بايد يك حس خوب همراه با كنجكاويدر كاربر ايجاد كند، اخطار! از نام هاي منفي استفاده نكنيد.

2. نام شما بايد منحصر به فرد باشد نام هاي برگرفته از نامبرندهاي معتبرو يا رقيبانتانارزش چنداني ندارد.نام شما بايد تك و داراي تلفظ و نگارش راحتي باشد .

3.نام بايد آسان باشد استفاده از نام هاي سخت و پيچيده باعث مي شود كه در ذهن كاربران كمتر بماند كوتاه بودن نام با آسان بودن آن متفاوت است گاهي نامي نسبتاً بلند است اما بسيار ساده و ماندگار مي باشد.

4.نام نبايد عملكرد شما را محدود كند شايد شما در آينده قصد داشته باشيد مواردي را به اپ خود اضافه كنيد از نام هاي كه شما را محصور به يك كار مي كنند بپرهيزيد.

5.از نام هاي توصيفي استفاده كنيد زيرا در همان ابتدا ذهن مشتري را به سمت خدماتي كه شما ارائه مي دهيد سوق مي دهد و اين امر تاثير به سزايي در جذب مشتريان دارد.

6.صوت را فراموش نكنيد در نام گذاري اپ خود از اسامي كه آهنگ خاصي دارند استفاده كنيد زيرا اين اسامي شانس بيشتري در تبليغات خود به صورت موثر خواهند داشت.

7.از نام هاي كه براي مدتي مد هستند بپرهيزيد . اين نام ها شايد در ابتدا به نظر خيلي خوب بيايند اما چون مد يك جريان گذرا است با به پايان رسيدن آن اسم شما نيز به فراموشي سپرده مي شود.

8. نامي را انتخاب كنيد كه عناصر تشكيل دهنده توانايي هاي شما را به خوبي نشان دهد.

9.نامي را انتخاب كنيد كه هنگام تبليغات كاغذي و گرافيكي بسيار جذاب و گيرا بتوان آنرا طراحي كرد.

10. از آنجايي كه قرار است اپليكيشن شما در اينترنت قرار بگيرد بايد بتوانيد نامي را انتخاب كنيد كه اگر خواستيد در كنارش وب سايتي نيز داشته باشيد اصل نام با آدرس دامنه اينترنتي شما برابر باشد.

نامي انتخاب كنيد كه خاص و منحصر به فرد باشد، به راحتي تلفظ شود و به راحتي در ذهن سپرده شود. توجه داشته باشيد كه اگر نامي كه انتخاب مي كنيد در ذهن كاربران نماند، به احتمال زياد آنها استفاده از اپلكيشن شما را نيز فراموش خواهند كرد.

اپليكيشن شما مثل بچه شماست. هيچ كس دوست ندارد كسي نام فرزندش را ناديده بگيرد يا دست بندازد. پس بهترين نام را انتخاب كنيد كه باعث افتخار شما باشد!

تبليغات ميان متني

سئو سايت براي موتورهاي جست و جو و همچنين  تبليغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترين روش ها براي بيشتر ديده شدن سايت شما به حساب مي آيد. شركت پيام آوا خدمات طراحي سايت تهران و سئو را با مناسب ترين قيمت به شما ارائه مي دهد. بازاريابي و تبليغات به ركن اساسي جامعه امروز ما تبديل شده است.

تبليغات ميان متني

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.